Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan med AM bidrag i enkeltmands virksomhed?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 11
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har et spørgsmål som sikkert lyder tosset :D men mht. betaling af AM - bidrag i enkeltmands virksomhed hvordan registrere jeg dette i Dinero ? Jeg kan kun finde B-skat men er B-skat incl. Am bidrag etc? For jeg kan kunne finde en sektion under "Ansatte" som hedder A-skat og Am-bidrag men jeg skal jo ikke udbetale løn til andre end mig selv... Så hvordan gøres dette?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:23

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Nov 11
Skrevet kl. 17:58

Takker for dit svar :) Ja præcis "Overskuddet" i virksomheden er jo det som skal betales skat af og resten kan jeg jo bruge som jeg ønsker, var bare forvirret over hvordan jeg skulle registrere Am- bidrag men dvs. jeg skal blot udfylde B-skat i Dinero og Moms selvfølgelig.

Jeg skal sælge "Entre billetter" og gør det igennem stedets dankort, også sender jeg dem en faktura på beløbet og antal solgte billetter dette skal ske fast en gang om måneden.. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:02

du skal ikke udfylde B skat i Dinero - den kan du bare betale selv og helt holde uden for. Du skal føre regnskab - alle indtæger med bilag, minus alle udgifter med bilag og herunder giver moms jo sig selv - og så skal du udfylde udvidet selvangivelse som du så får skat ud af - som du betaler personligt (da overskud er dit personligt) Stadigt boglink 

vh John Hannover 

Tilmeldt 1. Nov 11
Skrevet kl. 18:08

Men når du siger jeg kan holde "B-skat" helt ude af dinero, så forstår jeg ikke helt, jeg skal vel skrive det ind i mit regnskab hvad jeg har betalt i B-skat så tallene går op i regnskabet også? :) 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:20

Festinat:

Men når du siger jeg kan holde "B-skat" helt ude af dinero, så forstår jeg ikke helt, jeg skal vel skrive det ind i mit regnskab hvad jeg har betalt i B-skat så tallene går op i regnskabet også? :) 

det er der ikke grund til. Det er ikke virksomheden der betaler - det er dig. Du kan bare betale personligt som du jo skal, fra din egen bank - så er den ikke længere

Skal du har det i regnskabet - så skal du ind og bogføre det via mellemregning som privat hævning og det vil være mere kompliceret og slet ikke nødvendigt

KUN hvis du i alm personlig virksomhed uden VSO har ansatte, behøver du den konto. Din skat har godt nok noget med din virksomhed at gøre - men så alligevel ikke,m for den er blanding af alle indtægter og alle udgifter - og rente fradrag som også er uden for - så der er slet ikke den der direkte sammenhæng

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)