Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Avance?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har kig på nogle tilbehørsprodukter til bærbare computere. Mit problem er lidt prisfastsætningen, da jeg ikke ved hvor meget avance forhandlerne har på deres produkter. Er der nogle der har kendskab til dette?

Hilsen

Grosen

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 20:59

Generelt er dækningsbidraget på IT-produkter (Hardware) meget lav, ofte kun 5-10%, jeg har tidligere solgt hardware og PC-systemer, og her var mine distributører ofte dyrer end hvad jeg kunne finde produkterne til på EDBpriser.dk

Det er derfor en hård branche :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:01

Hej!

Ja...har også en kunde indenfor computer-detailbranchen. Tjener ca. 8% i DB.

/peter

Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 22:16

Tror såmænd også det varierer ganske kraftigt fra produkt til produkt. Branchen for computer tilbehør er meget bred produktnmæssigt.. Jeg kan da f.eks skaffe USB nøgler hjem og sælge dem med 100% DB, og vel og mærke stadig sælge til en pris der er under stort set alle andre på nettet. Men her er problemet bare at de 100% så måske kun er 33kr,- hvilket hurtigt ryger i adwords som folk efterhånden har en tendens til at byde fuldstændig vanvittigt i vejret selv på små billige varer med lav kronemæssig avance.. Så ville måske lande med en avance på 5 kr,- efter markedsføring - og det gider jeg ikke gå på posthuset for ;)

Men ellers så er prissætning generelt en svær ting. Ingen tvivl om at computer branchen generelt er hård. Mit bedste råd til dig ville være at glemme hvad andre tjener og fokusere på hvad du kan købe ind for, sætte en pris i forhold til konkurrenterne (deres udsalgspriser kender du da ihvertfald) og se på om avancen er noget der kan betale sig!

Fra Grenaa
Tilmeldt 1. Apr 07
Indlæg ialt: 516
Fra  Skiftselv din hvidevarer butik på nettet Skrevet kl. 22:25

100% DB det er da ok når der også skal betales moms for så er der da kun 80% tilbage :-)

spøg til side, ved hvad du mener

Bruger du for meget tid på dit lager? Se Smartpack.dk

Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 00:22

Raasdal - tak for gode råd.

Tilmeldt 23. Aug 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:47

Hejsa,

ja det afhænger helt af produktet, er du i stærk konkurrence, er DB lille, har du et niche produkt, er DB stort. En ide , hvis dit produkt er unik, er at kontakte f.eks., Computercity.dk og sælge produktet til dem = volume salg. Du kan også kontakte www.cbcit.dk som er landets største IT kæde med mere end 60 butikker, sælger til erhvervslivet.

Er dit produkt unikt, kan du jo lave et koncept hvor produktet skal sælges med hver eneste pc der sælges via www.cbcit.dk ect, det er de kreative ideer som skaber succes og OMSÆTNING :-)

GODT NYTÅR!

Claus

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)