Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Grafiker og kunstner - Knækkede nakken på bureaukrati

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 03:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Marla:
Man kan være ordblind, talblind og skatteblind. Jeg har aldrig haft problemer med at betale, men mit kreative, usystematiske rovedhoved knalder fuldstændigt ud på alle deres regler og fagtermer.

Danmark er et af de nemmeste lande i verdenen at drive virksomhed i. Din virksomhed knækkede ikke nakken på bureaukrati, men fordi du ikke tjente nok. Havde du tjent nok, havde du jo bare brugt en ekstern bogholder til den slags.

Jeg tror at du skal tænke dig grundigt om, og finde ud af om du vil drive virksomhed eller ej. Jeg skriver det velment, og ikke som en kritik. Hvis du har lyst, så mā du knokle hårdt for at skabe omsætning nok, så du kan betale en bogholder for de (få) timers arbejde der ligger hvert år i regnskab, bogholderi og momsafregning. Eller alternativt en gang for alle sætte dig ned og lære det (programmer som Billy og Dinero gør det jo super nemt). 

Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 19
Fra  Plotteriet Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria,

Jeg sidder på et lille trykkeri i Århus, der har påbegyndt en lille kunst-agency virksomhed. Det kunne være spændende at se nogle af de ting du har lavet på egen hånd og vurdere om der er potentiale i at få dem printet og sat til salg i de butikker vi er repræsenteret i og på vores kommende web galleri.

Venligst Peter

Plotteriet

Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

I har helt sikkert ret. Jeg egner mig desværre ikke til at være selvstændig. Jeg nyder også at studere igen og har fundet freden med det. Men det havde været smart at have det grafiske/kunstneriske virke som studiejob ved siden af. Det ville være ærgerligt at komme langt væk fra kompetencer som jeg trods alt har brugt snart 10 år på at bygge op.

Jeg red på for mange heste og det kunstneriske vs. det grafiske var svært at adskille, men det havde været bedst sådan.

Tak for jeres bidrag til debatten

Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter, jeg smider lige en pm. Det vil jeg gerne høre mere om

Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 19
Fra  Plotteriet Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg se frem til :)

Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marla

Hvis du er interesseret, så må du meget gerne kontakte mig, jeg vil rigtig gerne se dine tidligere projekter.

Venligst

Nico Løje

nilo13ab@student.cbs.dk

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 12
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marla.

Trist at du ikke kan overskue det, og derved må lukke dit firma.
Hvis du på et tidspunkt får modet til at starte op igen, så vil jeg virkelig anbefale dig at bruge et regnskabsprogram som f.eks Billy's eller Dinero.

Det er virkelig nemt at lære og koster ikke ret meget.

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Maria

Jeg er oprigtig ked af at læse din historie.

SKAT har netop haft en kampagne, hvor de spurgte om hvordan man kunne gøre tingene nemmere. Og jeg tænker, at du umiddelbart er et mønstereksempel på, at Statens behandling af selvstændige absolut kan gøres mere intuitiv!

Kære Maria - lad for guds skyld være med at give op!

Jeg vil gerne 'teame'-op med dig og høre om dine tanker. Til gengæld synes jeg vil skal formulere en inspirerende skrivelse, som netop kan få os 'krøllede følsomme' hjerner til også at kunne være en del af samfundet.

Jeg laver selv mit iøvrigt meget beskedende regnskab med almindelig købmandsregning. Det er ikke svært. Man skal bare huske at have en form for orden, da ens bekymringer ellers kan blive nærmest sygedomsfremkaldende i sig selv.

Lad os designe et 'system'/nem måde for folk til umiddelbart at kunne have sin lille virksomhed! Er du med på idéen? :)

Jeg er iøvrigt sikker på, at der er gode mennesker her på Amino, som helt sikkert vil hjælpe os og forhåbenligt andre i fremtiden.

Skriv eller ring mig.

Kh David

-

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nico, jeg skriver til dig.

Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for anbefaling Andreas

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)