Jeg overvejer at købe en virksomhed, som sælger mærketøj, men hvordan kan jeg få det overdraget? Jeg har læst, at man skal være autoriseret forhandler, når det kommer til mærker. Og hvordan kan jeg iøvrigt blive det, hvis det kræves?
Hvis du køber et firma, som allerede er autoriseret forhandler, så følger autorisationen normalt med. Dvs du fortsætter bare med at købe fra mærkerne, som den tidligere ejer gjorde...
Hvis du ønsker at blive autoriseret forhandler, skal du kontakte mærkerne, som du ønsker at forhandle, og dermed blive en del af deres forhandler netværk. "Svære" er det faktisk ikke... Det svære er ofte, at få dem til at tage dig ind, hvilket tit kræver enten kapital eller referencer til andre brands...
Okay, så det at være autoriseret forhandler, er såmænd ikke noget man eksempelvis har en form for certifikat eller andet på?
Nej ikke normalt. Nogle brands har dog nogle klistermærker, som kan sættes i ruden, mens andre har en oversigt over forhandlere på deres hjemmeside.
At være autoriseret forhandler betyder ret simpelt, at man handler direkte ved enten mærket eller mærkets agent/distributør, og man er en del af mærkets forhandler netværk :)