Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nødvendige godkendelser for produktion

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej vi sidder en gruppe fra Aarhus Universitet, der i forbindelse med et produktudviklingsprojekt gerne vil vide hvilke godkendelser man skal igennem for at få lov at starte en produktion af en vertikallift. Er der nogen der har nogle erfaringer med lignende produkter, der ved hvilke procedurer man skal igennem. Links eller henvisninger vil være påskønnet.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 10:05

prøv at spørg hos sikkerhedsstyrelsen.

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 13:54

Det er arbejdstilsynet der er det danske bemyndigede organ på maskiner.

Ganske kort, maskinen skal udføres i henhold til maskindirektivet. Maskindirektivet er gratis og kan hentes på ds.dk eller andre steder på nettet. Efterfølgende skal maskinen risikovurderes efter en PHA model af en slags, nærmere beskrevet i ISO12100 som maskindirektivet også henviser til, og så vil det være en rigtig god ide at bruge EN1570-1 og alt efter om der skal foregå personløft EN1570-2. Der skal laves komplet tegningsmateriale og dokumentation for holdbarhed igennem beregninger, og slutteligt skal i udfylde en EU overensstemmelseserklæring som skal bilægges det tekniske dossier. Herefter må / skal i CE mærke maskinen. 

Der er ikke krav til producenten ud over ovenstående skal være på plads. Det er typisk sådanne opgaver min virksomhed DALTEK løser, og vi har arbejdet en hel del med lifte faktisk.

I er velkomne til at kontakte mig hvis det er noget i vil have mig til at kigge på. Jeg peger jer gerne i en retning, og er der opgaver i mener er for uoverskuelige kan vi også sagtens finde en god pris på at få dem udført :)

www.daltek.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)