Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ydelse eller vare

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Dec 15
Indlæg ialt: 39
Fra  Socialformidleren.dk Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Har læst mig til at parkeringsafgift skal registres i regnskabet som en direkte omkostning uden moms! Men mit (dumme) spørgsmål er om det en vare eller en ydelse?

Mvh. Tina

Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen af dele! Det er en bøde! Hvis du førte den i regnskabet som en vare eller ydelse ville du kunne trække den fra i skat. Bøder er ikke fradragsberettigede og derfor ville jeg bogføre dem for sig (Jeg mindes det kan ryge under administrationsomkostninger uden at være sikker). Hvis bilen er ejet af dig privat og det er en virksomhed ville jeg bare betale bøden af egen lomme. I sidste ende koster det det samme men der er mindre arbejde forbundet med det. 

Tilmeldt 26. Dec 15
Indlæg ialt: 39
Fra  Socialformidleren.dk Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Har vist ikke udtrykt mig klart - det er ikke en parkerings bøde - men betaling for at holde parkeret i forbindelse med arbejde Smile

Men måske det var værd at undersøge det med bøde!!

Mvh.

Tina L.

Tilmeldt 16. Sep 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

ah, så ville jeg bogføre det under en konto for parkering.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

bogfør som parkering  under gebyr uden moms f.eks. eller egen konto uden moms i samme gruppe  - men vær opmærksom på et par ting

1 - hvis det er hvisplade bil så er der ikke momsfradrag  uanset der kan være moms på en del parkering

2 - hvis du tager statens takst for km for kørslen, så omfatter den - sjovt nok - parkering så man ikke må tage begge dele- parkering går med ind under statens takst. Lidt sjovt da parkering jo er blevet hundedyrt, men loven er som sådan klar nok - statens takst efter kørebog omfatter parkering  - gennemgået her bla.a. http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html

3 - HVIS det havde været parkeringafgift/bøde var der ikke fradrag, da det ikke ses som en driftsmæssig nødvendig omkostning men som noget man "frivilligt" løber ind i

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)