Hej, Vi har åbnet www.kalhoj.lv her i December. Under alle produkterne har vi en unik beskrivelse af produktet, men under hvert produkt har vi også et par linier der er copy og paste omkring den virksomhed der står bag produktet. Det betyder at der fx. er 50-100steder på webshoppen er en tekst på et par linier der går igen. Alt efter hvor mange produkter vi fører fra den enkelte virksomhed. Pigerne på kontoret der lagde alle produkterne op synes det var en god ide at kunden under selve produktet kunne se hvem der stod bag produktet, men nu er jeg blevet i tvivl om det nu er en god ide rent søgemaskine mæssigt. Så skal vi slette disse copy-paste tekster i en fart, eller gør det ingen skade? Tak for hjælpen, Esben |
Hejsa Esben
Som udgangspunkt kan google ikke li' duplicated content, men det tror jeg nu heller ikke det er her - Google skriver selv om duplicated content: "Duplicate content generally refers to substantive blocks of content within or across domains that either completely match other content or are appreciably similar".
Generelt vil jeg anbefale jer at kigge på hvad der giver den bedste bruger oplevelse, det er nemlig også det Google forsøger. Om jeres Copy-Paste text så udgør "Substantive Blocks", det ved jeg ikke, hvis du er i tvivl så kan du jo lave en side pr virksomhed som du linker til istedet.
Held og lykke med shoppen
//Morten