Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukkedag contra mersalg

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Nov 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Nu forsøger jeg mig. Har virkelig brug for hjælp for frem i verden vil jeg gerne.....

Jeg har en lille modetøjsforretning i en lille by ca. ½ times kørsel til en større jysk by som f.eks. Horsens eller Silkeborg - ja så ved I jo alle hvor den ligger!!!!

Jeg har ingen erfaring ud i dette men har valgt at tage springet og har nu haft åbent i næsten 1 år. Jeg nyder det virkelig meget og elsker min butik. Får mange roser for butikken og tøjet men jeg vil gerne have mere end roser - nemlig at de også tager pengepungen op.

Jeg skal have solgt noget mere og gjort mere opmærksom på butikken. Har I nogle forslag til mig??

Kundeklub og aftenshopping er selvfølgelig muligheder, men hvordan kommer jeg i gang med dette og hvilke andre muligheder er der for at skille sig lidt ud - lige som tøjet??

En anden ting jeg har på min liste er eventuelt at holde lukket om mandagen..... Ja grin bare...... Jeg vil gerne sælge mere men også holde lukket.... Mandage er jo ikke den største salgsdag og med udsigt til aftenhandel så vil mine børn også gerne se mig lidt....

Vil jeg både blæse og have mel i munden? Er det dumt at holde lukket en dag om ugen - sender det de forkerte signaler til de andre tøjbutikker i byen (hun er ved at lukke er hun......) Eller??

Hjælp mig!!

God jul til jer alle

Hilsen

Abracadabra

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:35

Det var godt nok noget af et juleønske du har her – både og øge omsætningen og samtidig holde lukket… Big Smile

Men lad os se om jeg kan komme med et lille input, og også gerne et lidt konstruktivt af slagsen.

Hvis du kigger på de butikker der har succes – så er der en ting som er gennemgående, nemlig, at de har nogle rigtig gode tilbud, der hele tiden der trækker kunder til ”huse.”  Og når jeg siger tilbud – så er det ikke noget med og spare 5% - næ, det er en reduktions i normal udsalgspris på mellem 45 – 50% - altså TILBUD i ordets reelle betydning.

En af måderne og kunne det på er – at købe restpartier af mærkevare, der vil du kunne forhandle indkøbsprisen ned så du stadig har et fornuftigt dækningsbidrag på varerne.

Nu skal du ha’ tilbudet kommunikeret ud – det kan gøres via annoncering i lokalradio, lokalblade, husstandsomdelte foldere etc.  Det er der mennesker herinde der ved meget mere om end jeg – men det korte og lange er … at det er ikke nok at du har nogle attraktive og prisbillige vare, hvis dine potentielle kunder ikke ved dét!!

Nu kommer der kunder i butikken – så skal du til at tænke salgsmæssigt.  Hvid det er dame tøj du sælger, så når kunden har købt f.eks. én bluse – så skal du lige vise hende en BH som matcher blusen og fremhæver hendes flotte barm – eller et tørklæde der vil stå godt til den bluse og fremhæve både den og hende flotte ansigtstræk.

Er det herre tøj – jamen hver gang du har solgt en skjorte så skal ”han” også lige ha’ et slips der matcher skjorten – er det bukser så forlader han ikke butikken uden et par sokker der passer til bukserne etc…

Om det så lige er sådan i din butik ved jeg ikke – men det du skal tænke på er MERSALG til normalpris!!!

Mandags lukket!

Uha, det er der nok lige så mange meninger om som brugere af denne side … så den debat vil nok kunne blive ret intens…

MEN min holdning er – at bevæger jeg mig ned til en butik på en hverdag og den så holder lukket … så kommer jeg der ALDRIG mere…

Når man har valgt detailbranchen så skal man være der når kunderne kommer – jeg handler altid om mandagen, for så er der nemlig ikke så mange andre kunder, og så servicerer de mig bedre…

Så er der kun tilbage og ønske dig en god Jul og et forretningsmæssigt - forrygende Nytår… Wink

Fra Randers
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 18:30

Hej Abracadabra!

Først vil jeg også sige, at hvis jeg kommer til en tøjbutik en mandag, og der så er lukket, så har jeg inde i mit hoved "dømt" den ude en anden gang. Det gider jeg ikke holde styr på, - hvem har åbent hvornår og hvorfor og hvorfor ikke.....?

Dernæst tænker jeg på, at hvis du ikke bor længere væk end ½ time fra nogle af de større byer, så må du vise flaget ved de store arrangementer, der ganske givet er i disse byer. De trækker jo også folk fra din by, og ser de først, at du f.eks. sponsorerer tøj til en modeopvisning før en håndboldkamp eller "skuespillerne er klædt på af Abracadabra", så signalerer du engagement og professionalisme.

Hvad med selv at arrangere en modeopvisning i din by? - eller sponsorere trøjer til deltagerne i én af byens populæreste sportsgrene?

Det var lige mit ydmyge input.

God jul fra Anna Marie

"Hvorfor nøjes med at eksistere, når man kan leve?" www.alcologic.dk

Fra Svendborg
Tilmeldt 31. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 19:24

Bjarne Andersen:

Mandags lukket!

Uha, det er der nok lige så mange meninger om som brugere af denne side … så den debat vil nok kunne blive ret intens…

MEN min holdning er – at bevæger jeg mig ned til en butik på en hverdag og den så holder lukket … så kommer jeg der ALDRIG mere…

Jeg kan ikke værer mere enig, jeg går hellere ikke til en forretning jeg ikke ved om har åben.

Som Bjarne skriver Markedsføring,gode tilbud, godt sortiment og god service.

Hvis du har nogle nyheder i forretningen som nye mærker, speciel design eller andet som er bare den minste smule interresant så få det fortalt til den lokale avis. Måske vil de skrive om det, de skal jo have noget hver uge.

Thomas
Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 20:16

Skidt med hvilke signaler det sender til de andre butikker..

Lukkedage behøver nu ikke at være dårligt.
Vi har en kunde, som også sælger tøj. Det er noget ret specielt tøj til en bestemt kundegruppe, som man skal køre 1 times tid, hvis man vil købe lignende andre steder, pga. størrelserne.
De havde ansat en pige i butikken, så de kunne få lidt fritid et par dage i ugen.
Men det kneb at holde omsætning til både deres egen og pigens løn.
Så de tog et drastisk spring - Fyrede pigen og lukkede butikken alle dage undtaget fredag og lørdag eller efter aftale.
Selv om omsætning blev en anelse mindre, fik de med den mindre lønning flere penge i pungen. Og beholdt stort set alle kunder, som bare rettede ind efter åbningstiderne.
Det skal lige siges, at de også får en del af omsætningen fra deres webshop - Som i dag går så fint, at de har overvejet kun at holde åbent efter aftale, og så spare huslejen.
Det kræver nok virkelig, at man har produkter som folk ikke vil undvære og som ikke fås andre steder - Men en webshop kunne måske være en ekstra salgsmulighed?

Jeg tænker lidt, at hvis byen er lille, skal du måske prøve at lokke kunder til fra større byer..
Kan butikkerne i din by ikke holde et eller andet sammen, som lokker til fra andre byer?

Fx har den lille by vamdrup en avis som kommer i kolding hver uge og butikkerne i byen (ca. 10-15 stykker) holder tit fx open night med gode tilbud eller temaaftener.. Og sender hver gang reklame ud i Kolding først. Og jeg kender da en del som synes det hyggeligt at tage der ud og kigge, bare for lige at se noget andet..

Måske kan du lave en aften sammen med fx den lokale frisør, matas, undertøjsbutik osv., hvor i holder modeshow og giver gode tips/råd.
En slags pige-aften.. I kolding har de fx holdt en wellness aften i svømmebadet, med forskellige wellnessforretninger. Det kunne også være en aften på plejehjemmet, ungdomsskolen, for dagplejemødrene eller hvad ved jeg, hvad der nu findes af grupper i din by, som passer til målgruppen.

Tilmeldt 13. Nov 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:58

Hej igen!

Det er dejligt at se så mange gode og konstruktive forslag - let them coming!!

Det er en modetøjsforretning som jeg har. Alder fra ca slut-20 til ca. 50. Andre mærker end de andre forretninger i byen. Trækker også kunder fra både Vejle, Silkeborg og Horsens - og det er dejligt at de føler der er bedre service og et anderledes udvalg i min forretning.

Jeg vil bare gerne skille mig ud fra resten af byens forretninger - alle siger jo det går så s....godt men det jeg hører er at branchen har det skidt - at salget lader vente på sig.... stilstand. Jeg havde da også lang større forventninger til mit julesalg (det er min første jul) end det har vist sig.....

Tænker også meget på en webshop men det kræver tid og overskud - og butikken kræver næsten al min tid så jeg kan ikke lige se, hvordan jeg kan få det passet ind i en i forvejen fortravlet hverdag.....

Har besluttet at fortsætte med at holde åbent om mandagen..... Det er det som er bedst for forretningen og den er vigtig for mig. Det er min familie selvfølgelig også men butikken skal have en fair chance og så må vi se hvor det bærer hen ad....

Tilmeldt 9. Nov 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 11:20

Hej

Vil også lige give mine råd - gode tilbud på varer fra tidligere sæsoner. Dette er der altid kunder til. Aftenarrangementer til venindeklubber , med hvidvin og pindemadder. Start KUN en webshop hvis du har oceaner af penge til markedsføring og en person på heltid som kan passe den. Ellers mister du en masse penge og ressourcer på at have forsøgt.

Held og lykke:)

Med venlig hilsen Bettina www.Styledelux.com

Fra Tjæreborg
Tilmeldt 3. Sep 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:19

Hej Bettina
Godt spørgsmål - med individuelle svar!
Jeg har selv stået i den situation, og traf et valg allerede inden opstart af min butik for små 2 år siden. 
Valget blev at holde lukket om mandagen, da det som du skriver er den dag med mindst handel. "fridagen" bruger jeg så til at få styr på de mere almindelige gøremål, såsom frisør m.v. Samtidigt nyder jeg dagen med min datter på 4.
Efter ca. et år tog jeg endnu en drastisk beslutning, da jeg oplevede at jeg kørte kold sidst på ugen (jeg holder ofte arrangementer torsdag og fredag aften, så det er dage fra 8.30 til 23.00), derfor kiggede jeg mit kundeflow igennem, for at finde ud af hvornår kunderne kom i min butik, da jeg vurderede, at en frisk og energisk betjening sidst på ugen, hvor der er flest kunder, var mere værd end en lang åbningstid. Resultatet af dette blev, at jeg valgte at ændre mine åbningstider til 10.00 -16.00 tirsdag og onsdag (hvor det viste sig, at det kun var 6% af den samlede ugeomsætning der lå på de sidste timer disse dage), samt 10.00 til 17.30 torsdag og fredag, lørdag fra 10.00 til 13.00.  

Men så må min omsætning jo være faldet, for alle de mennesker der ikke kan overskue at butikken har forskellige åbningstider på forskellige dage, fravælger jo butikken. Svaret er faktisk nej, omsætningen er ikke faldet. Det seneste år er omsætningen steget med over 50%, og kunderne giver udtryk for stor forståelse for min beslutning, og opfatter det positivt, at jeg prioriterer det at have en familie, og ikke kun fokuserer på butikken.

Så alt i alt, mener jeg, at man skal gøre det der tjener en bedst. Optimer dine arbejdsgange i forretningen, prioriter din tid, eliminer eller minimer de ting der bevirker, at du ikke kan bevare fokus samt tænk på, at du ikke kan gøre alle tilfredse. Så tror jeg på, at du får det bedste ud af dine resourcer.

God vind, og god arbejdslyst.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)