Hej.
Jeg har købt en firmatelefon til min enkeltmandsvirksomhed som er bestilt på mit mobilselskabs webshop. Jeg har modtaget en ordrebekræftelse på mail, samt en kontrakt på oprettelse af abonnement. Derudover var der også en følgeseddel med i pakken da jeg modtog den.
Mit spørgsmål går på om det er nok at have en ordrebekræftelse når dette skal bogføres? Jeg har på intet tidspunkt modtaget en faktura på telefonen, hverken på mail eller med pakken.
Tak for hjælpen.
Mvh. Allan
Det er ikke godt - for du skal meget gerne kunne se moms direkte - og det kan du næppe uden faktura. Jeg ville bede om en faktura -
Husk så, at hvis telefonen er med hjem EN gang i princip - så skal du betale skat af fri telefon = lægge 2.700 kr på din indtægt til skat for 2016 - uanset om du bruger den privat eller ej, det er selv rådigheden der udløser skatten http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html og husk - du skal dele momsen- hvis den er med hjem og hvis den bruges privat - så du kun trækker momsen fra i forhold til firma forbrug%. Uden sandsynliggørelse accepterer skat normalt 50/50 = halv moms fradrag
Det er et par ting mange glemmer.
Jeg synes du skal bede om en faktura så du har den til momsen faktisk - normalt kan man trække den inde på mobilselskabets hjemmeside - under MIN side eller tilsvarende ved at logge ind
vh John Hannover