VIl det sige, at hvis man bare er import registreret, så skal man ikke hverken betale told, eller noget hvis man impotere fra Kina af?
jo da - det er derfor jeg skriver det er underligt der ikke er told på - importregistrering har told som alle andre - og firmaer fortolder alt - fra kr 1 og op
Det er kun moms man kan undgå at betale ved at MOMSregistreret
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Er der told på varen, skal du uanset om du er importør registreret eller ej betale told. Told beregnes af varens pris + fragt udgifter) Så i dit regnestykke beregnes tolden af 15.000 DKK.
Når jeg nu har fundet frem til den endelige ordre og har styr på størrelse og vægt af varerne (bliver nok hvad der svarer til 2m3 og 4-500 kg) så vil det mest fornuftige vel være at finde en dansk speditør?
Jeg vil jo gerne have at alle varerne kommer hjem til Danmark og også gerne en pris og levering, der holder bare nogenlunde stik. Er der nogle anbefalinger til valg af en sådan? Og vil en speditør være behjælpelig med, at alt relevant info kommer på leveringen? Navn, adresse, land, cvr-nr. og hvad der ellers skal fremgå.
Mvh.
Abstrakte malerier til salg - abstrakte kunst til salg - køb dit næste moderne abstrakte maleri hos galleri mynewart.dk
Ved forsendelse af ca. 2 kubikmeter eller mere vil det være billigst at bruge søfragt, dog er transittiden 30-40 dage. Det er som du skriver en god ide3 at få en danske speditør til at hjemtage dit gods for dig. Få en " All in pris" hos en danske speditør, så vil du ved hvad varen vil koste at få hjem. normalt vil din leverandør stå for at mærke forsendelsen med de nødvendige oplysninger mht. navn / adresse CVR nr. er er ikke nødvendigt på forsendelsen.
Husk i øvrigt at tegne en transportforsikring af dit gods.