Hej Hvor kan jeg til billige penge få Terminal server således flere kan arbejde med det samme samtidig via remote desktop? Mvh Kasper |
Definer "det samme"?
Definer "det samme"? |
Så du ønsker at arbejde 2 eller flere personer på sammen maskine? Nu tænker jeg bare på vores setup som består af forskellige maskiner men samme filer. Programmerne skal du alligevel installere/købe til hver "maskine", så hvorfor ikke bare lave et fælles sted til filer. Hvis arbejder forskellige steder kan i benytte en cloud tjeneste, hvis i arbejder samme sted kan i bare købe en NAS :) |
Nu må du sku lige tage dig sammen "andre programmer" hvordan i al den hede hule helvede forventer du at vi kan give dig noget som helst konstruktivt råd når du ikke engang gider fortælle hvilke programmer du bruger? Regnskabsprogram: BillysBilling, E-Conomics eller Dinero OfficePakken: Office 365 eller Google Docs. Andre programmer:... tag dig sammen! |
når jeg siger sikkerhed mente jeg; andre som sørger for backup, sikkerhed og drift af maskinen. Således at hvis min bærbar nu bliver stjålet bliver jeg ikke forsinket i mit arbejde som jeg laver fra mange forskellige adresser |
Selvfølgelig skal man sikre sig licenserne. Jeg har lavet et lign setup på mit arbejde (3 ansatte), istedet for en terminal server har jeg en hypervisor (XenServer) med 3 stk virtuelle Windows 7, hvor der så er installeret de programmer hver enkelt medarbejder bruger, og de tilgår igennem RDP (fjernskrivebord). På den måde kan de bruge deres private laptops hjemme uden at dokumenter eller andet forlader vores netværk. Skulle deres laptops blive stjålet er der ingen virksomheds data på dem :) Der er en 4. virtuel server som agere delt filserver. |
Hej Kasper, Jesper Andersen |
Det er bestemt en udemærket løsning, vi bruger den selv bortset lige fra at vi bruger VirtualBox til virtualiseringen. Den giver os nemlig mulighed for at køre andre operativsystemer via RDP end lige Windows :-) Jeg kan særligt godt lide snapshotsmuligheden når man tester software .. det er nu noget nemmere at lave en rollback end det er at genintallere maskinerne i et væk :-) |