Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbyder til webshop?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du bruger søg funktionen, vil du opdage, at der er masser af indlæg med samme spørgsmål.

Herudover kan jeg helt klart anbefale Goldenplanets shop, idet den har de fleste funktioner indbygget og den nye version 4.xx har en meget bedre administrationsmodul end de fleste..vel og mærke til samme billige månedtlige pris.

Endvidere får man en super planetcontroller så man selv kan følge trafikken på ens shops, vel og mærke uden ekstraomkostninger, så alt taget i betragtning er Goldenplanets den bedste til prisen.

Vil man noget mere, kan man altid senere forbedre shoppen med en designer..

Geeked

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 15:19

Yngvi K.:
Altså.. jeg søger faktsik også en ny webshop.. Jeg har en hos surftown, eller.. får en derfra.. men den skal betales igen om en måned.. og det er ca. 4.000 kr.. for ét år.. Og det ved jeg kan gøres billigere..

Jeg kan altså ikke lade være med at undre mig! Hvorfor vil folk ikke betale for deres webshops eller hosting. Hvis ikke min forretning kunne betale en "husleje" på 4000 om året så ville jeg nok overveje om det var besværet værd...

Men for at svare på dit spm Surftown er OK du får det du betaler for. Med den pris du snakker om har du er erhvervshosting her har du telefon support og færrer kunder pr. server. Surftown er gode fordi de er nogle af dem der har det største kontrolpanel der er faktsik ikke noget som helst du ikke selv har kontrolover på deres hoteller så hvis du ved hvad du laver så køb et alm. webhotel. Det betyder så du kommer over på en "langsommereseerver" men hvis du ikke kan tjene 4000 om året så har du nok ikke flere kunder end det fint kan gå.

Surftown bruger osCommerce og det er nemt at have med at gøre du kan uden problemer lave et dump af din mysql og så via FTP hente alle filerne. Når du så har et nyt "privat" hotel så uploader du filerne laver en ny mysql db og indlæser din backup tilpasser dine 2 configure filer og så er du i luften igen. Du kan også vælge et hvilket somhelst andet webhotel men mange af dem har begrænsninger i hvad du kan og må men alle understøtter mysql og php, og det er ikke mere besværligt at flytte til en af de andre.

Din betalings gatewayryger selvfølgelig så du skal have en ny hvis du tager kort på din side... quickpay og fribetaling kører fint sammen med osC

Det kan altså sagtens gøres billigere, men man får jo som regl hvad man betaler for så har du råd til at have et dårligere hotel?

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 15:43

Der er typisk 2 typer af webshop muligheder.

1) Du betaler mest i opstartsfasen for anskaffelse m.v.

2) Du betaler mest over tid ved løbende abn. eller tilsvarende ordning (f.eks. også for individuelle modul valg osv.)

Efter min mening er det mest rentabelt at anskaffe sig en kategori 1 løsning.

Eksempel: Joomla + Virtuemart installation, opsætning, design eller konvertering af design til template samt indholds og menuhierakier m.v. samt integration af f.eks. fribetaling eller epay som betalingsgateway inkl. søgemaskinevenlige URL's. Pris startende fra 7000 kr alt efter opgavens omfang.

Derudover kommer oprettelse/opstart til: Webhotel, PBS indløsningsaftale(r) samt betalingsgateway (ved fribetaling.dk med dankort eksempel) som typisk vil ligge omkring en 1500-2000 i oprettelse.

Altså lander vi på en 9-10.000 kr alt i alt for opstarten.

Herudover vil de faste udgifter så være: (ved fribetaling.dk med dankort eksempel):
Selve webshoppen: 0 kr
Webhotel: varierer (20-140 alt efter (support) behov)
PBS: 100 kr per månede
Fribetaling: 39-59 kr per månede

Alt i alt et sted mellem 160 og 300 kr om måneden eller i den billige ende knap 2000 kr og i den dyrer ende med erhvervsuspport på webhotellet omkring 3500 kr om året i løbende udgifter samt erhvervelsesomkostningerne for en unik webshop løsning med eget design baseret på open source cms og ecommerce software.

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Safegear ApS SorteSokker.dk Skrevet kl. 09:51

Mange tak for de dejlige svar.. Vil lige se lidt nærmere på det når jeg får tid..

Glædelig jul alle sammen!!!

Mvh. Yngvi! 

Dbh. Yngvi

Tilmeldt 23. Aug 07
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 10:54
Fra København
Tilmeldt 8. Jan 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:59

Hejsa

Dette bliver mit første indlæg på amino.

Jeg har selv lavet 2 webshops på surftown hvor surftown har været både min betalingsgateway og min webserver. Jeg har benyttet mig af oscommerce (som man med surftown installere ved et enkelt tryk på en knap). Det virker med er som standard meget grimt. Det kan dog konfigureres. Det der er godt ved den løsning er, at der er et indbygget modul til surftowns betalings popop vindue. Easy simple quick.

Derudover har jeg selv installeret en Joomla+Virtuemart løsning som også kører på surftown med surftown som betalingsgateway. Her findes dog ikke et modul til at integrere surftowns betalingspopop med systemet og jeg endte med at hacke et sådan modul skrevet til en anden betalingsgateway (jeg tror det var e-pay). Det var superbøvlet og har aldrig virket rigtig godt (hvis nogen har skrevet et modul der virker til dette vil jeg meget gerne høre fra jer jonas at subvision.dk).

Jeg skal snart igang med at lave en ny shop og har derfor også researchet lidt. Mit valg er faldet på:

Betalingsgateway: e-pay.dk

Webserver: one.com

Webshop: magento (http://www.magentocommerce.com/)

Derudover har jeg hørt godt om http://www.shopify.com/ - men jeg har slet ikke kigget på det endnu. Ved første øjekast ligner det en lidt anden slags løsning...

Håber du kan bruge det til noget.

PS. Jeg har skrevet alt for godt om surftown i ovenstående. Deres betalingsgateway er meget begrænset og deres webservere er meget ustabile (jeg har lige haft 7 domæner offline i næsten 48 timer). Deres administratormodul er som en anden bruger skrev fuld af muligheder, men det bliver opvejet af gamle php og mysql versioner. Magento vil f.eks. ikke kunne køre hos surftown.

Fra Dianalund
Tilmeldt 21. Jan 07
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 23:39

Jeg har både haft en shop fra Golden Planet og fra ScanNet. Og jeg vil personligt anbefale ScanNets da men efter min mening er lidt mere fri og får en super god og hurtig support. Golden Planet har selvfølgelig også en god support, men efter min mening er man mere fastlåst designmæssigt i deres shop, på trods af masser af forskellige funktioner.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Jan 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 15:48

Blot til info har vi hos ePay netop i dag lanceret et betalingsmodul til Magento, der understøtter vores gateway. Modulet kan findes på www.magentoguiden.dk. På samme side findes også fuld guide til hvordan modulet installeres og benyttes.

Fra Esrum
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 20:06

@jonas.grau

Jeg ved dette sikker er lidt sent, men så har du sikkert også selv opdaget at Magento ikke kan køres hos one.com.. og nu er jeg fløjtende med jeres kommentarer for eller imod, men jeg kører magento på mediatemple.net og der er absolut intet at klage over! (lige bortset fra folks teorier om at dommedag er nær mht. pingtiden over atlanten)

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)