Jeg så et opslag på facebook, med nogen der overvejede et projekt, hvor de gav udvalgte kontanthjælpsmodtagere 500.000 kr i hånden , også kunne de bruge dem som de ville. Det var et koncept de havde set i USA hvor det samme blev gjort med hjemløse.
Hvis du fik 500.000 stukket i hånden , som arbejdsløs, hvordan ville DU så investere dem den dag idag? Altså med din viden og erfaring men uden firma osv. ?
Jeg synes det er ret interessant at se hvilket marked folk tror på, og hvad de ser som en investering. For i sidste ende er 500.000 et udemærket tilskud, men hvor langt rækker de egentlig?
Mit spørgsmål er udelukkende teoretisk, og bygget på nysgerrighed. :)
Der er en lignende tråd her på amino, hvor der er mange gode bud på hvordan man kan investere 500.000. Der vil du helt sikkert kunne finde mere af det du søger. Hvad ville du investere 500.000,- kr. i?
Hej Thomas, Tak for tippet :) Det er dog lagt ind under Café og hygge da det ikke nødvendigvis kun er i en forretning, men som Carsten skriver, lidt bredere - Såsom han vil investere i uddannelse så han er bedre indenfor sit felt etc. :)
Det var så lidt :). Jeg kunne lige huske at den anden tråd lå her på amino, så det var derfor jeg lige hurtigt skrev. Jeg ser ingen problemer i at du laver tråden her.
Jeg ville gøre det samme som Carsten og investerer pengene i mig selv. Det kunne fx være i form af bøger, kurser og uddannelse, hvor man så har et specifikt fokus i baghovedet. Mine erfaringer er ihvertfald at jeg tit har fået pengene mange gange igen, når jeg har lavet en investering i mig selv.
Det er også min første tanke selv, men mange jeg har spurgt ville bruge dem på gøgl. Hvis de fik et års betaling af hvad de ville koste for staten at have på kontanthjælp - Så ville de bruge dem på rejser osv.
Jeg tror jeg ville betale min sidste klatgæld, bruge en del af pengene på markedsføring af de sider jeg har nu. Måske investere 50.000 i en andens projekt, hvis personen havde en knaldgod idé men ingen penge. :)
Også er der nogle kurser jeg gerne vil have også primært indenfor ledelse, og bogføring :)