Jeg har en fortid i transport og kurer branchen, og har fra dengang et rigtig godt domæne og koncept liggende.
Da jeg selv har udviklet konceptet for mange år siden, og købt domænet, så er jeg selvfølgelig sikker på at det har en høj værdi, og samtidig fornemmer jeg også at det i de seneste år er begyndt at blive mere normalt at give flere penge for et godt domæne.
Grundene til at jeg mener at dette domæne skal koste nogle penge er::
Super kort.
Nemt at søgeordsoptimere til det some det handler om.
Kurer transport er et produkt hvor det skal gå stærkt, og ofte spiller pengene ikke så stor en rolle.
Domænet kan bruges i både Danmark, Sverige og Norge da både "kurer" og "nu" staves således i de lande.
Jeg vil ikke sælge det for billigt, hvad mener i det skal koste?
Med mindre nogen forelsker sig i domænet og selv tager fat i dig for at købe det tror jeg du skal være heldig hvis du kan skyde det af til meget mere end 1.000-1.500 kroner...
Til Norske kunder vil jeg bruge .no, Svenske .se og Danske .dk.
Jeg ville aldrig bruge et .nu medmindre at det et helt specielt tilfælde. Svenskerne er om muligt mere nationale end Danskerne, og Danskere vil efter min erfaring helst gå ind på et .dk domæne, alt andet ser mistænkeligt ud i deres øjne.
Så jeg mener at de nævnte 1.000-1.500 er meget realistisk.
Det er ikke 5 potter kattetis værd, med mindre det i forvejen er indekseret af Google og ranket rimeligt højt.
Hvem tror du der af sig selv ville indtaste en url der hedder "kurer.nu" med mindre der er brugt 5 mio. kroner i TV-reklamer? Jeg tror ikke engang 3x34, 4x45 eller De grønne bude ville byde noget som helst.