Hej. Jeg står i en situation, hvor vi har fået en regning ud af det blå fra vores revisor på arbejde udført i 2013 og 2014. Det er selvfølgelig klart at man skal betale for arbejde som er udført, men da vi har haft nogle offentlige midler, som er sendt videre til revisor, som vi var enige om dækkede det arbejde de udførte, var jeg slet ikke i tvivl om de ville sige hvis vi pludselig overskred dette. Dertil skal det siges at vi skiftede fra I/S til IVS i december 2014, og derfor er det arbejde vi nu bliver bogført for reelt set lavet i en anden virksomhed, ved ikke om det har betydning? Håber I kan komme med et svar på dette, da det er en træls situation at stå i! |
avforrevisor:Hej.
Jeg står i en situation, hvor vi har fået en regning ud af det blå fra vores revisor på arbejde udført i 2013 og 2014.
Det er selvfølgelig klart at man skal betale for arbejde som er udført, men da vi har haft nogle offentlige midler, som er sendt videre til revisor, som vi var enige om dækkede det arbejde de udførte, var jeg slet ikke i tvivl om de ville sige hvis vi pludselig overskred dette.
Dertil skal det siges at vi skiftede fra I/S til IVS i december 2014, og derfor er det arbejde vi nu bliver bogført for reelt set lavet i en anden virksomhed, ved ikke om det har betydning?
Håber I kan komme med et svar på dette, da det er en træls situation at stå i!
Først og fremmest så er det jo et spørgsmål om hvad i har aftalt! dernæst hvad du kan bevise i forhold til aftalen!
Hvis det er en godkendt (registreret eller statsautoriseret) revisor i har benyttet, så skulle der gerne foreligge en skriftlig kundeaftale? du burde ligeledes have modtaget en kopi heraf, i øvrigt burde du på et tidspunkt have underskrevet denne.
Så hvis ikke der er aftalt noget specifik i forhold til omdannelse og regnskaber i øvrigt, hvad siger kundeaftalen så om honorar?
Hvis der ikke fremgår noget af hverken kundeaftalen eller anden aftale, er du umiddelbart dårligt stillet da prisen herefter kan fastsættes efter en rimelighedsbetragtning.
Derudover skal du overveje hvor meget du vil kæmpe for at få ændret regningens størrelse, skal du eksempelvis have en relation til denne revisor efterfølgende? og er beløbets størrelse værd at kæmpe for?