Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring for begynder/iværksætter

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 125
Fra  novicell Skrevet kl. 23:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anino,
Søger en god bog omkring intro til bogføring/regnskab.

Jeg bijobber med min egen startup www.littleroom.dk hvor jeg selv varetager den daglige bogføring og regnskabet. Indlæringskurven er stejl og jeg har mødt mange udfordringer i løbet af 2015 og især her ved regnskabsafslutningen for 2015 (bogføring på handelsskolen ligger mange år tilbage:-/). Ikke desto mindre så er det lykkedes på egen hånd.

Jeg er netop ved at ændre selskabsform fra IS til Aps. Har fået en god start efter stiftelsen og launch i marts 2015. Er klart til næste step!

Jeg vil gerne blive skarpere og mere sikker på bogføringen. Helt ned på debit/kredit niveau, forståelsen og anvendelse af forskellige konti på henholdsvis resultatopgørelsen og balancen, momsregnskab/indberetning, told og best practice i ved den dagligebogføring/drift.

Søger derfor anfalinger til en god, letlæselig dansk bog omkring bogføring- og regnskabsprincipper, der kommer omkringovenstående. Kunne f.eks være en lærebog?? Håber du vil tippe mig?

Jeg anvender i øvrigt Dinero (pt gratis version) men opgraderer uden tvivl i løbet af januar 2016 straks stiftelsen af mit ApS er godkendt. Kan kun anbefalde Dinero.Så sejt et program og konge kundeservice/revisorer-team der dagligt hjælper en trygt igennem tvivlsomme spørgsmål til bogføringen. Kæmpe thumbs up!


Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 131
Fra  NTK Trading Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Kig evt efter John Hannover's blog. Der er rigtig mange gode ting at læse. Han har også lavet flere bøger om emnet
Held og lykke med det

Indehaver af Varde Tv & IT Service

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 125
Fra  novicell Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolai, havde fuldstændig overset din kommentar her. Ja jeg har faktisk lige købt en bog af netop ham:-) Vil også kigge på hans blog. Tak for dit input.

Tilmeldt 19. Nov 13
Indlæg ialt: 131
Fra  NTK Trading Skrevet kl. 06:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Velbekomme :-)
Tjek helt klart hans blog ud, den er brugbar.
Jeg bruger selv dinero og laver selv det daglige. Det er meget enkelt med dinero, så det er sjældent min bogholder har rettelser :-)
Held og lykke med det hele

Indehaver af Varde Tv & IT Service

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)