Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bank-Konto til min virksomhed

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino.

Jeg har læst lidt herinde omkring, at man skal have en virksomheds-konto, hvis man skal starte en virksomhed.

I mit tilfælde starter jeg blot en lille webshop, hvor jeg sælger et par produkter. - (Jeg har i øvrig Danske Bank og ønsker Privat-økonomi og firma adskilt i to konti.)

- Som jeg kan forstå, så kan man vælge mellem en Personlig-konto og en Erhvervs-konto, som ens NemKonto skal "synkroniseres" med, korrekt?

- Hvad er egentlig forskellen mellen en privat og erhvervs-konto?

- Hvad ville i gøre i mit tilfælde? - (Tilføj meget gerne ydeligere input, da det modtages med åbne arme)

Håber nogle vil svare og forhåbentlig hjælpe med mine spørgsmål :-)

Mvh. Erik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan i enkeltmandsvirksomhed bruge en personlig konto til firmaet - men det forudsætter, at banken vil oprette den med dit CVR tilknyttet som NemKonto, ellers kan du ikke få moms retur og andet skatte/moms mæssigt

Nogen banker giver OK og tilknytter, andre vil ha egentlig erhvervskonto tilknyttet - nogen få gratis, mange mod et gebyr

Læs forskel erhvervskonto og personlig: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/08/erhvervskonto-contra-privat.html 

og her kan du se hvad banken vil efterspørge (skal efterspørge) http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/ny-bankkonto-hvorfor-er-det-besvrligt.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. - Tak for dit svar.

1. Jeg har kigget på dine links og kan forstå, at det ikke bliver nødvendigt for mig, at have en erhvers-konto, da jeg ikke opretter noget selskab og ikke har nogen tilknytning til NETS - Er det korrekt forstået?

2. Jeg forstår ikke hvad mit CVR nr. har med mine konti at gøre - er mit CVR. nr KUN tilknyttet, for at kunne få moms/SKAT retur?

3. Er det i øvrig muligt at lave 2 NemKonti, så man både har en konto til privat økonomi og en til virksomheden`s konto?

Jeg er meget ny i faget og håber, at du så meget som muligt vil skærer det ud i pap for mig :-)

Jeg værdsætter virkelig din hjælp!

Tilmeldt 1. Apr 13
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener også at en virksomhedskonto er et krav fra NETS, hvis du ønsker at kunne modtage betaling fra dankort, men jeg er dog ikke 100% sikker

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Birk1986:

Jeg mener også at en virksomhedskonto er et krav fra NETS, hvis du ønsker at kunne modtage betaling fra dankort, men jeg er dog ikke 100% sikker

ja til en sådan erhvervsaftale kræves at konto har CVR tilknyttet - absolut korrekt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay.

Forstil jer at i var i min situation - Hvad ville i gøre?

Min situation:

1. Vil gerne have privat-økonomi og virksomhed-økonomi adskilt fra hinanden

2. Ingen aftaler med NETS

3. Starter blot en lille enkeltmandsvirksomhed

Ville det ikke være nemmest, at starte en personlig konto ud fra de kriterier jeg har?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Eriksam:

Okay.

Forstil jer at i var i min situation - Hvad ville i gøre?

Min situation:

1. Vil gerne have privat-økonomi og virksomhed-økonomi adskilt fra hinanden

2. Ingen aftaler med NETS

3. Starter blot en lille enkeltmandsvirksomhed

Ville det ikke være nemmest, at starte en personlig konto ud fra de kriterier jeg har?

det er lige nemt med erhvervskonto som med personlig konto som sådan - men nogen steder koster erhverv mere.  Du skal i alle fald, hvis du vil bruge en personlig konto, ha tilknyttet til CVR nr til den konto som nemKonto - og det kan banken nægte og så kører man ofte over i erhvervskonto. 

Det afgørende er, at dit CVR er tilknyttet som nemKonto det er lovpligt også i forhold til skat og moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)