Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån til virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jan 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg vil høre om der er nogle som ved hvor man kan låne ca 10000-15000 til mit firma,problemet er sådan jeg står pt i rki,og kan dvs ik låne dvs steder,jeg vil lave en afdrags ordning hver mdr.

mvh Martin 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 16:54

Du står desværre ikke i en god situation. Er det ikke muligt først at lave en afdragsordning med dem du allerede skylder penge?

Ellers vil du formentlig skulle af med temmelig mange renter, hvis det lykkedes at finde et sted hvor de låner selvom du står i RKI.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:33

hvis du ikke allerede har en bankkonto tilknyttet dit firma - men er under oprettelse, så skal du i det hele taget en tur i banken. Det er ofte meget svært at få en bank til at lave nemKonto tilknytning til et firma hvis man som ejer eller direktør står i RKI (CVR skal knyttes til kontoen lovmæssigt - bla.a. for moms og skat

Det er bare sagt, for at du kan være på forkant, hvis du er under oprettelse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 18:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hertil skal også nævnes at det også kan være svært at få en aftale med NETS når man står i RKI.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Aug 15
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 21:07

Hej Martin

Det er muligt at låne i banken - selvom det kan være svært. Det kræver blot at du er frisk på at nikke den en skalle og få styr på alle de papirer, som en bank gerne vil se. Som jeg kan se det, har du to muligheder;

1. Start med at gør som Andreas siger, og begynd at afbetal din gæld til dine nuværende kreditorer. På denne måde kan du måske forhandle dig ud af RKI - Du kan evt. også spørge om din bank vil købe din gæld af de andre kreditorer, så du har det hele samlet der. Det kommer selvfølgelig an på beløbsstørrelsen, men det plejer at være en nem udvej - særligt hvis man har de mange kviklån liggende. 

2. Gå i banken forberedt. Og med forberedt skal du have hele kagen klar; tidligere resultatopgørelser, balance, budgetter for fremtiden, forretningsplan og hvad du ellers kan hive op af hatten, som kan gøre din bankrådgiver glad for dig. Du skal have en plan der er fejlfri - du skal studere den, analysere den og forberede dig på det værste. Siger bankrådgiveren nej, kan du evt. prøve med bankskifte. Det kan selvfølgelig være de siger nej, hvis du allerede har for mange og for store lån.

Lyt til hvad bankmanden siger, for han er i bund og grund interesseret i at du kan få din økonomi i orden, og låne hos dem. Desuden er 10.000 ikke alverdens - har du mulighed for at tage et bijob, kan de være hurtigt tjent hjem. 

Der er selvfølgelig også familiemuligheden. Jeg tror ikke du kan få en invester til at låne dig pengene, uden at det bliver skyhøje renter (20-45%?) - og så kræver de sikkert også bare en bid af kagen fremover, indtil virksomheden lukker ned. 

Nik den en skalle og kom ud af RKI hurtigst muligt - Held og lykke :-)

www.dinformue.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)