Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Login til apps

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. May 15
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer.

Hvor mange, hvis muligt, logins kan man lave til en enkelt app?
Jeg står og skal bruger omkring 25.000 logins til appen.
Alternativt, kan man lave en hjemmeside, som har en brugerflade som en app? Også 25.000 logins i dette tilfælde.

Håber i kan hjælpe!

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 11:53

Hejsa

Der er ingen systemmæssige begrænsninger på hvor mange brugere du kan oprette til din app, her kan du lave så mange som du måtte have brug for.

Det er klart at med et stort antal brugere giver nogle udfordringer, f.eks ville det nok være en god idé med 25.000 brugere at få udviklet et tool til at oploade dem automatisk hvis det vel og mærke er nogle der skal oprettes centralt. Dertil kommer at du, specielt hvis der er tale om samtidige brugere, nok også lige skal overveje performancen på din løsning.

asdda:
kan man lave en hjemmeside, som har en brugerflade som en app

Du kan lave en hjemmeside der er "responsive", det vil sige at den lidt "ligner" en app når den startes på en mobil, der er (eller burde være) sådan alle moderne sider laves, der er selvfølgelig nogle begrænsninger i forhold til en egentlig app, og der er også her nogle ting omkring performance som du skal overveje - hvilke løsning der er den bedste for lige netop dig, skal ikke ikke kunne sige, det kræver at jeg ved lidt mere om hvad det er du prøver at opnå.

//Morten

Tilmeldt 27. May 15
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:02

I forhold til det økonomiske aspekt i udfordringen, hvad ville her være det mest hensigtsmæssige?

Og samtidig, hvad ville være det letteste at udvide i tilfælde af, at 25.000 logins ikke er nok ?

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 21:15

asdda:
I forhold til det økonomiske aspekt i udfordringen, hvad ville her være det mest hensigtsmæssige?

Det har jeg ikke den fjerneste anelse om, det kommer helt an på detaljerne i løsningen. Vigtigst her er nok at løsningen skal kodes således at den kan understøtte mange samtidige logins, hvis det er det der er behov for.

asdda:
Og samtidig, hvad ville være det letteste at udvide i tilfælde af, at 25.000 logins ikke er nok ?

Hvis app'en er lavet rigtigt, med fokus på at den kan skalerer, så skal der måske opgraderes nogle servere - men hvis du får så megen succes med din app så det bliver nødvendigt, så er det sikkert kun et mindre problem.

Men under alle omstændigheder vil jeg anbefale dig først at fokuserer på at få de første 25.000 brugere, det er normalt en ret stor udfordring - og ind til du har det skal du ikke spilde tid på at prøve at løse potentielle problemer som du ikke har endnu (og måske aldrig får). Det vigtigste for dig i starten er ikke at optimerer din app mod en meget stort antal brugere, det vigtigste er at få skaffet de første brugere.

Held og Lykke med projektet

//Morten

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 21:39

Som udgangspunkt er +25.000 brugere ikke noget problem, hvis bare din backend er lavet nogenlunde fornuftig.

Men hvis disse brugere kan uploade og dele data, som eks. billeder, så får du nogle udfordringer med plads, hastighed, backup etc. Men det er jo altsammen noget der kan løses, og jo næsten et luksusproblem, da det er et tegn på at app'en har succes.

Jeg er stor tilhænger af Amazon's hosting (AWS), der har du bl.a. mulighed for at lave autoscaling, hvor antallet af servere varierer automatisk med belastningen. Der findes en del løsninger til håndtering af trafik og load. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)