Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Freelance sælger

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jan 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er.

Jeg er 26 år og har beskæftiget mig med opsøgende salg (b2c) et års tid nu. Jeg står nu midt i en skillevej, da jeg er blevet tilbudt et job mod at starte som freelancesælger. Jobbet vil være 100% provisioslønnen og der vil blive betalt procentvis af mine salg og vedvarende salg fra kunder jeg holder ved lige. Som jeg kan se det, vil det kunne blive en ganske lænsont job i længen.

Virksomheden er nyopstartet og der skal sælges profesionelle produkter til frisørsaloner landet over. Jeg har fået tildelt mit eget distrikt som jeg vil få råderet over.

Mine spørgsmål lyder så:
Alt. Jeg ved jo praktisk set intet omkring dette.
Hvordan er livet som freelance sælger?
Bør man overhovedet kaste sig ud i noget så anderledes og nyt og mildest talt usikkert?

Jeg har brug for alt hvad jer Amino'er har at dele ud af guldkorn, så jeg ikke ender i eventuelle falhuller.

På forhånd tak.
Martin.

Tilmeldt 8. Feb 14
Indlæg ialt: 380
Fra  Opsvinget.dk Skrevet kl. 23:02

Har selv været sælger og min erfaring er jo mere jeg vidste om produktet ho mere solgte jeg. Men send mig en email til ever444ever@live.dk så kan jeg sende dig noget relevant læsestof på området.

Find din elevplads på Opsvinget.dk - Her er alle elevpladser samlet et sted.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:02

du skal jo gerne ha mere end en arbejdsgiver og leve op til egentligt selvstændig virksomhed hvis du skal kunne fakturere dit arbejde fra firma, frem for at være lønmodtager. Det er IKKE noget man aftaler, det er helt ene og alene spørgsmål om arbejdets karakter http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

Skal man kaste sig ud i det? Nej ikke hvis ikke det er tæt på eneste mulige job. En grundløn der man være lav + provision - men ren provision fra en nyopstartet virksomhed - det skal man være MEGET skeptisk overfor

Du skal kunne oppebære en indtægt over 40.000 som udgangspunkt, hvis det er som selvstændig - + fri bil eller lignende - ingen feriepenge - opsigelse - lønmodtagernes garantifond - pension - og og

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Jan 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:26

Mange tak for dit svar John!

Eftersom dette vil være min eneste opgave, indtil videre, er der jo ingen tvivl om, at jeg i skats øjne vil være lønmodtager. Hvordan takler jeg så dette og hvordan vil jeg skulle fremlægge det overfor min arbejdsgiver? Han er på ingen måde interesseret i at ansætte nogen på nuværende tidspunkt?

Mvh.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:17

Martin_MP:

Mange tak for dit svar John!

Eftersom dette vil være min eneste opgave, indtil videre, er der jo ingen tvivl om, at jeg i skats øjne vil være lønmodtager. Hvordan takler jeg så dette og hvordan vil jeg skulle fremlægge det overfor min arbejdsgiver? Han er på ingen måde interesseret i at ansætte nogen på nuværende tidspunkt?

Mvh.

jep det er jo altid problemet. Den der har størst risiko _ så længe du ikke kører det i selskabsform - er arbejdsgiveren. Det er ham der står først til at dømmes for ikke at bruge kildeskatteloven osv - og skulle du f-eks ikke betale din skat - så kan han hænge på den

DU har ikke helt samme risiko så længe du kører det i personlig virksomhed og iøvrigt betaler din skat som du skal

Dermed være sagt, at jeg forstår dit problem fuldt, også hvis du takker ja ud fra, at det er DET som tilbydes og intet andet. Når arbejdsgiveren ikke VIL indberette og leve med opsigelsesvarsler, så er det sjældent ret godt - og du kan formentlig tilmed gå på ham med manglende feriepenge og andet - hvis du kan sandsynliggøre, at han var den der vidste hvad han gjorde, og du bare tog det som et job med en lidt sjov fakturering

Det er DRØN farligt for arbejdsgiveren, langt mindre farligt for dig, så følg din mavefornemmelse, men tænk på at du skal ha en ret god fornemmelse for indtægt der dækker ferie, sygdom osv +  arbejdet med regnskabet og indberetning - og en vis mindre risiko desværre - som kan ligge i frakendelse af visse udgiftsfradrag. Så længe du betaler din skat - vil dín risiko være ganske lille

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)