Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

spørgsmål om firma navn

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Taastrup
Tilmeldt 6. Mar 09
Indlæg ialt: 81
Fra  Je-haveservice.dk Skrevet kl. 15:42
Hvor mange stjerner giver du? :

hej.

kan 2 firmaer godt have det samme navn men ikke under samme fag.

det ene ligger over i Aarhus og det andet i københavn. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:45

Et firma kan sagtens have flere adresser.

Så ja, hvis spørgsmålet er rigtig forstået

Fra Taastrup
Tilmeldt 6. Mar 09
Fra  Je-haveservice.dk Skrevet kl. 17:02

De 2 firmaer har ikke samme ejer

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:47

Hej

Første er jeg lidt bange for du bliver nød til at uddybe dit spørgsmål

Eks har i sammen branche hvem kom første og er det i hensyn til domain eller hvordan ?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 22:21

Det kommer vel an på firmanavnet. Jeg er eks. sikker på at der er flere virksomheder der hedder Hanne's Blomster, men det er jo også to meget almindelige ord.

Overvej evt. om det ikke er en ulempe at have samme firmanavn som et andet firma. Det kan måske forvirre kunder, og dine kunder kan måske havne ved konkurrenten af samme navn.

Tilmeldt 8. Nov 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 22:26

Sådan som jeg tror du mener er f.eks at du har set at der i Århus er f.eks en restaurant der heder Restaurant Zenia.

Men du har lyst til at starte en webshop med kontor i København der sælger tandbørster og webshoppen skal også hedde Zenia.

Du vil altså gerne have et firmanavn som en anden virksomhed i en helt anden by og en helt anden branche allerede hedder i forvejen, hvis jeg forstår dig ret.

Du ville godt kunne "låne" en del af navnet og sætte noget andet på, uden det minder alt for meget. Men du kan slet ikke kopierer navnet fuldstændig hvis det findes i forvejen. Du skal i princippet finde på dit helt eget navn.

Jeg kan f.eks ikke kalde mit eksotiske hotel for Amino, men kan godt kalde den "CPH LaAmino Hotel".

Så hvis du vil "stjæle" et navn, skal du sørge for at lave det rigtig meget om og sørge for at virksomheden ikke er A/S og ikke er et registreret varemærke, så kan du være heldig at ville kunne hedde dey, men som udgangspunkt er det bedst at have sot helt eget navn. Så er der ingen problemer.

Men lad os da høre hvad det er for et firmanavn der er tale om, eller i det mindste komme med et eksempel der er bedre end mit, så det er lettere at hjælpe dig.

Godt nytår, med 2 timer tilbage af 2015, kommer du nok først til at læse det her i år 2016 - nyd det sidste af dette dejlige år ;)

Glæder mig til at springe ud som iværksætter igen, igen i min næste virksomhed fra 1. januar 2016!

mvh Zakie, 2150 Nordhavn City

Fra Taastrup
Tilmeldt 6. Mar 09
Fra  Je-haveservice.dk Skrevet kl. 23:45

Det være for at jeg gad kalde mit ny firma for je-haveservice og jeg og jeg har også hjemmeside og jeg havde tjekke ind på cvr og der være ikke noget med det sammen 

Men her for 6måned side fandt ud a en som hedder je haveservice og han er i rengøring

Det er derfor jeg spøger 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:54

Ja på den måde kan der jo være en del der heder je det kan jo være initialer for en give ejer. og her er der jo lidt frit spil.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)