Hej Aminoer Godt nytår :-) Jeg håber der er en klog som kan hjælpe mig. Jeg har været selvstændig i et par år og er blevet hyret ind af andre virksomheder for at hjælpe deres kunder. Nu har jeg opsagt samarbejdet med en af mine kunder gennem en længerevarerende periode. Mit spørgsmål: Må jeg bruge og få udtalelser af kunder som jeg har arbejdet for gennem det tidligere firma og bruge på min egen hjemmeside. Heller ikke hvis jeg udelukkende bruger udtalelser som omhandler mig som person og min evne til at yde support. Altså hvis jeg f.eks. kun bruger udtalelser som beskriver mig som person. Jeg håber der er nogen med juridiske og også gerne etiske og moralske holdninger. Hilsen IT Supporteren |
Juridisk tør jeg ikke være sikker. Var det som højt ansat du havde været IT supporter i firma, så ville du ha joyalitetsforpligtelse til ikke at afsløre hvilke firmaer du i dit tidligere arbejde havde arbejdet for.
Her er det så en tidligere kundes - kunder - du vil citere når de har talt pænt om dig.Jeg TROR ikke der juridisk er meget at komme efter, hvis du KUN bruger det de har skrevet om dig - hvis de har skrevet det til dig direkte.
Jeg ville som minimum høre dem, om DE synes det er ok. Den tidligere kunde kan blive sur, andre kan måske blive utrygge - men moralen er måske til at forstå, så længe det er ting de har sagt direkte om dig til dig, og selv godkendt det
Må man kanabalisere på kunder man hidtil har haft gennem anden - som underleverandør? Det vil oftest fremgå af en aftale, at man ikke må. Helt uden aftale, er det nok ikke muligt at forfølge, der kunne være tale om tilfældigheder, men dine øvrige kunder burde blive bange, hvis de oplevede, at du kanabaliserede på deres kunder - hvis samarbejdet som underleverandør gik galt
vh John Hannover