Hej, jeg vil gerne starte et enkeltmandsvirksomhed hvor jeg producerer spiritus og øl. Jeg tænkte ligesom Jack Daniels, kan jeg også bruge mit fulde navn som firmanavn?
Hej, jeg vil gerne starte et enkeltmandsvirksomhed hvor jeg producerer spiritus og øl. Jeg tænkte ligesom Jack Daniels, kan jeg også bruge mit fulde navn som firmanavn?
Sagtens. Det er der masser af virksomheder der har gjort og gør.
Vær dog opmærksom på at der ikke allerede eksisterer en virksomhed med samme navn.
Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!
jep og som udgangspunkt vil din enkeltmansvirksomhed som alt andet lig altid ha dit fulde navn hvis ikke du gør andet end registrere dig med det fulde navn, så selve virksomheden som personlig virksomhed - vil som udgangspunkt hedde ens navn
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Du skal bare huske, at hvis du en dag skal sælge din virksomhed, at du ikke laver en 'Benedicte Utzon', så du ikke kan bruge dit navn i forbindelse med andre ting i fremtiden.
Som tidligere nævnt, er det vigtigt at man tænker sig om inden man bygger en virksomhed og et brand op omkring sit eget navn. Er man uheldig, kan man risikere at miste rettighederne til at benytte sit eget navn kommercielt.