Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan mit arbejde udbetale løn via min egen virksomhed?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Ved siden af mit egentlige fuldtidsarbejde som træner og underviser, har jeg min egen virksomhed.
Kan min arbejdsgiver udbetale lønnen til mig igennem min egen virksomhed? Altså jeg laver en faktura for det arbejde jeg nu laver..

Vil der være noget forkert i det? og hvad iforhold til min egen virksomhed. Det er jo i betegnelsen "undervisning", så her er det også uden moms.
Så tænker at der kan være nogle fordele for begge parter, eller hvad tænker I?

Mvh.. Og god aften! Johan!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47211
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:40

Det vil helt afhænge af, om det du kalder arbejde er helt selvstændig virksomhed, eller rent faktisk arbejde - uden egentlig risiko og selvstændighed for dig.

Det vil også ha betyding om du har flere kunder f.eks og decideret ikke godt, at du tidligere var lønmodtager samme sted

Det er ikke et aftalespørgsmål men handler om hvad arbejdet består af. Man må ikke fakturere lønmodtager arbejde - læs http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/lnmodtager-honorarmodtager-eller.html 

Tilmeldt 6. May 15
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:45

Okay... Mange tak for hurtigt svar!
Det kan nok ikke lade sig gøre så.. :-)

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 23:49

Hej Johan

Der findes folk, som er væsentligt mere skrappe til at kunne svare fyldestgørende på dit spørgsmål, men jeg har lidt kommentarer:

Men - du skal erstatte ordet 'arbedsgiver' med 'kunde'.

Som selvstændig skal du selv sørge for arbejdsskadeforskring, pension og feriepenge. Derudover skal du også have penge til at kunne vokse dit firma og du skal bruge penge på administration. Det vil sige du skal lægge nogle penge oven i din normale timeløn - ca. 40-100% vil jeg umiddelbart tro, alt efter hvad dine nye udgifter er i forhold til din 'almindelige' timeløn.

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47211
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:46

jegerkok:

Okay... Mange tak for hurtigt svar!
Det kan nok ikke lade sig gøre så.. :-)

som du beskriver det så nej - men det har nu også mange bagdele trods alt - så vær bare glad for det :)

Godt 2016  vh John  Hannover

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)