|
Hvordan bogfører jeg tilbagebetaling af lån fra mig selv til min virksomhed? |
Det første som falder en ind er - at dine spørgsmål afslører at regnskab slet ikke lige er dig og at rådet bør være, Find en bogholder eller revisor online til at hjælpe dig, for du kan ha mange andre problemer - som om du nu lige her inden årsafslutning skal løse noget der måske skulle ha været løst før + er du stenklar på alle andre ting i dit regnskabMaiken W:Hvordan bogfører jeg tilbagebetaling af lån fra mig selv til min virksomhed?
Jeg skal bogføre de penge jeg har udbetalt og som jeg skyldte mig selv?
Hvorfan bogfører jeg grosistfortjeneste som kommer fra USA?
Jeg bruger Dinero.
Hvis du er personlig virksomhed så har du vel bogført lånet som mellemregning i status, gæld til ejer - og nu bogfører du gæld til ejer så den går i 0 og modkonto bank
Hvis du er et selskab så skulle lånet være et oprettet lån med rente osv - og så er det via kortfristet gæld
Grossist fortjeneste som kommer fra USA kan der ikke svares på men med en vis sandsynlighed er det varesalg USA og så skal du jo være importregistreret og bogføring vil afhænge af om du er momsregistreret eller ikke - og er det ydelse så er det ydelsessalg uden for EU som er konto
Jeg synes du skal overveje lige at koble en økonomiperson på - det behøver ikke være dyrt
vh John Hannover
Bliv gratis medlem