Jeg kender udmærket til mulighederne Daniel, men af den grund får du mig ikke til at anbefale det. Hvis du har ambitionerne i orden, er der ingen grund til at vælge den "omvej". Selvfølgeligt kan du, men hvorfor skulle du? For mig giver det ingen mening, at anbefale det.
Det er en løsning som man kan gøre, hvis man HAR taget en HG og pludseligt vil "noget mere".
Jeg forstår godt hvad du mener, her nede i Nykøbing Falster er HG blevet lavet om til EUD og EUX. Med en EUX kan du sagten tag videregående uddannelser.
Jeg kender udmærket til mulighederne Daniel, men af den grund får du mig ikke til at anbefale det. Hvis du har ambitionerne i orden, er der ingen grund til at vælge den "omvej". Selvfølgeligt kan du, men hvorfor skulle du? For mig giver det ingen mening, at anbefale det.
Det er en løsning som man kan gøre, hvis man HAR taget en HG og pludseligt vil "noget mere".
Hej Anders ;),
Der er forskel på at anbefale, og så at komme med forkerte oplysninger (eller halve sandheder om du vil).
Jeg vil til enhver tid også anbefale HHX/HTX/STX, hvis man 100% ved, at man vil læse en videregående uddannelse efterfølgende. Men i dit indlæg siger du implicit i sætningen "Hhx giver adgang til videregående uddannelser og giver dig derfor også adgang til de lidt mere bedre betalte stillinger", at HG ikke giver disse muligheder, hvilket ikke er korrekt.
Derudover er det igen kun en "omvej" som du så fint formulerer det, hvis man 100% ved hvad man vil, hvilket de færreste vidst ved i ens unge går (almen opfattelse).
"Hvis du har ambitionerne i orden..."
Ambitioner er personligt subjektive mål eller ønsker om man vil. Man kan altså sagtens have ambitioner, uden at tage en lang videregående uddannelse. Lars Larsen er et godt eksempel :)
Jeg hedder Arne og jeg kan ikke se, at du tilføjer noget konstruktivt. Det eneste du forsøger at fremføre, er at du har en anden tilgang til det - hvilket er fair nok, så er vi af forskellige opfattelser.