Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan jeg arbejde som?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 22. Sep 15
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg har siden sommer arbejdet i en sushi restaurant som opvasker, men her for det seneste har jeg ikke været på arbejde, da det er blevet vinter og at der ikke er så mange kunder (ifølge min chef). Derfor vil jeg gerne vide hvilke "job" muligheder en 15-årig har på nettet, jeg ved godt der er masser af forskellige brancher, men hvilke synes i man burde prøve og starte ud med?. Jeg har altid synes godt om handel og salg, derfor har jeg også som overvejelse tænkt på at starte enten i EUX eller HHX.

mvh Husso123

Fra København Ø
Tilmeldt 19. Apr 09
Indlæg ialt: 55
Fra  TranPro Skrevet kl. 09:27

Hej.

Jeg synes du skal finde ud af hvad der interesserer dig, og hvad du godt kunne tænke dig at arbejde med, men vigtigst af alt få dig en uddannelse hvis ikke du har en.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:30

Der er sådan set mange muligheder.

Jeg er 14 år gammel og jeg arbejder med hjemmesider og markedsføring, så der er sådan set massere af muligheder.

Hvad interessere dig?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Uanset hvad du brænder for, så find en uddannelse som interesserer dig og som du kan have i "bagagen". Jeg kender rigtigt mange som aldrig kom længere end 9. klasse og enten aldrig har fået sig en uddannelse eller først nu (7 år senere) først er kommet igang - ingen af dem er hverken blevet rige eller lykkelige. Jeg kender derimod nogle stykker som har startet egen virksomhed og til dels haft god succes - de har alle en ungdomsuddannelse. Dem jeg kender har taget en HHX, hvilket jeg selv også har taget, hvilket kun kan anbefales. Ligesom det kan anbefales, at du tager uddannelsen seriøs :)

Tilmeldt 22. Sep 15
Skrevet kl. 13:14

Tak for svaret, det vil jeg tænke på !Smile

Tilmeldt 22. Sep 15
Skrevet kl. 13:14

Tak for svaret :)

Tilmeldt 22. Sep 15
Skrevet kl. 13:21

Jeg interessere mig for handel og salg, men de nævnte ting du skrev burde jeg måske prøve at undersøge.

Tak for svar!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:27

Hvis det er handel og salg, så skal du helt klart enten overveje en hhx eller HG. HG er mest hvis du vil stå i butik og ikke har "større" ambitioner end fx butikschef. Hhx giver adgang til videregående uddannelser og giver dig derfor også adgang til de lidt mere bedre betalte stillinger - men du skal 100% lytte til dit hjerte og hvad du selv har lyst til at udrette :)

Tilmeldt 22. Sep 15
Skrevet kl. 14:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det skal jeg tænke over! Big Smile

Tilmeldt 10. May 14
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 15:53

Arne G.:

Hvis det er handel og salg, så skal du helt klart enten overveje en hhx eller HG. HG er mest hvis du vil stå i butik og ikke har "større" ambitioner end fx butikschef. Hhx giver adgang til videregående uddannelser og giver dig derfor også adgang til de lidt mere bedre betalte stillinger - men du skal 100% lytte til dit hjerte og hvad du selv har lyst til at udrette :)

Jeg vil bare lige sige dette ikke er helt korrekt. Jeg har selv en HG + de 2 års elevtid, hvilket også giver adgang til flere videregående uddannelser. Selv tog jeg derefter finansøkonomuddannelse, så HA med merit og derefter cand. merc. aud.

HHX giver dog et bredere udvalg til de videregående uddannelser, men man er altså ikke totalt afskåret fra en videregående uddannelse med HG som mange fejlagtigt tror.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)