Jeg overvejer en indkøbstur for en mellemstor grossistvirksomhed til Kina i 2016. Kan det betale sig? Jeg læser der er rigtig mange på Amino, der har gode erfaringer med at købe via Aliexpress over nettet.
Er det bedre bare at gøre sin handel på nettet? Her er firmaerne jo "rated" og man kan se, hvor seriøs producenten er.
Det kan jeg ikke sige med sikkerhed, men du skal næppe bruge aliexpress, der er beregnet til enkelt ordrer. Du bør kunne købe de samme varer bare billigere på alibaba.com der er moderselskabet til aliexpress.com
Jeg formoder du leder efter mere en enkeltvarer?
PS vær forsigtig med at forudbetale for alt for store ordrer - det er ikke Danmark! Og der er fyldt med kopivarer.
Tak for dit svar. Jeg har kigget på alibaba.com efterfølgende, og det er nok her jeg hører hjemme. Jeg søger større partier, og efterfølgende supplerings ordrer.
Mine kollegaer mener vi skal til Kina, men jeg er mere skeptisk tror jeg. Når jeg ser de indlæg på dette forum, er der masser af gode ordrer i hus uden problemer med kvalitet og leveringstid. Har du erfaringer med firmaer derude, som du kan anbefale i nonfood? Jeg kan se, du har besvaret mange indslag, så måske også en del erfaring også på området?
større order - og vil du ha direkte fra de gode producenter - så er det et arbejde at finde dem og det her bestemt så også en tur værd, at sikre dig, det er producenter og de rigtige du har fundet. Jeg har opstartet mio import fra Kina og være det masser af gange, og det er alle pengene værd, hvis ikke det er lidt småt til en webshop du behøver. Der kan du sagtens bruge aliexpress og alibaba - men det er IKKE der bestseller, zalando osv køber deres sager for nu at tegne det firkantet
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Alibaba er jo nærmest en liste over producenter og mellem handlere fra hele verden, de har nogle forskellige gruppering af risiko for hver enkelt bruger som gold supplier og onsite check ect. Du kan se mere om det her:
Snakked med en ven i tlf den anden hans kone hun designer noget tøj af en art og har så ansat en person i Kina som Hun kender til at holde øje med de ting hun skal have produceret der nede,
For kineser siger ja til at de kan producere alt du spørg dem om.
fordi de ikke vil tabe ansigt og sige nej det er lidt en uheldig forretnings teknik men det må jo være derfor det kan betale sig at have en ansat til at holde øje med producenterne og det gir jo også mulighed for at søge nye producenter uden at tage rejsen hver gang.
Har lige siddet og fået en øl med en anden kammerat har rigtig mange mand ansat og de skal have arbejdstøj og det skal være brandsikkert og nogen andre ting plus det skal være ordenlig kvalitet.
Ellers render arbejderne rundt i deres 10 år gamle tøj med andet firmanavn på og møg beskidt af olie som det jo blir på mange års arbejde fordi kvaliteten bare er så meget
Og det kan man jo ikke fortænke arbejderne i de gør,
Mange firmaer kigger kun på bundlinjen og kvalitets arbejdstøj er mange gange dyre end
det de andre firmaer køber til de ansatte
Men så går hans arbejder så i hans firma tøj alle sammen istedet der ser pænt ud og de tar jo gerne lige 2 timer extra vis der er presset et sted fordi de ik har frosset i 8 timer i forvejen
Og mange tar jo ud og handler og andre ting efter arbejde i 2 timer inde de får skiftet så det er jo reklame søjler der render rundt hver dag og er jo også en mere værdi for ham..
Jeg kom i tanke om min kammerats kone har hende kineseren ansat så nu vil jeg da se om hun ikke kan få produceret arbejdstøj efter de specifikationer min kammerat har til arbejdstøjet og dette ville nok kunne skære en ret stor del af omkostningerne, og hende nede i kina er ansat fuldtid men hun har jo ik ting hun kan lave alle de 45 timer som hun har om ugen, og får løn for så tænker hun kan ordne lidt med det arbejdstøj for mig måske
Og skal gerne høre hende om hun kunne hjælpe dig med at finde producenter det kunne også være godt selvom man alligevel tar der ned.
er godt at have en plan inden man tog der ned tænker jeg og det kunne hun forbedrede ,
du kan sende en besked vis jeg skal høre hende om hun kan løse noget for dig så hun kan få dækket hende ind i kina resten af tiden,
Og hun er selv kineser så kan snakke sproget også..