Hej allesammen :-) Må ærlig indrømme, er sgu lidt irriteret på teknikken og Google, der er altid noget man skal tage hensyn til, ellers bliver man straffet... Jeg startede at lave en webshop i flash for nogle år tilbage, og var kommet rigtig godt i gang. Men så får man at vide, det er no go, og det skal skrottes, fordi Google vil straffe dig.. Ok, så starter man så på et webshop, ikke flash baseret, men stadigvæk lidt dynamisk, og kommer godt igang med det, magento system. Så får man at vide, at det er no go, fordi det ikke er mobil venlig, og Google vil straffe dig igen fra april 2015, ...hmm, nu sidder man her og følger sig "lidt snydt". Vi er igang med at opdatere vores webshop til et helt nyt platform, starten af 2016, og jeg vil gerne vide, hvis der er nogle der sidder med nogle vakse råd, feedback, så der ikke opstår et "hovsa" problem bagefter. Er der noget man skal tage hensyn til 2016 og gerne et par år frem, så vores shop er virker bare lidt nogenunde. Vi venter på den nye 2.0 version Magento, og så tager vi fat. Er der nogle der vil hjælpe os med lidt feedback, og hvad der skal evt tages hensyn til fremadrettet.... Er ikke den skarpe til teknik, så det overlader jeg til de andre, men derfor prøver jeg alligevel at sætte mig ind så meget jeg nu kan, derfor dette indlæg. Det skal bare virke denne her gang :-) Vores nuværende shop kan ses her Glædelig Jul og godt nytår |
Hej Zahid
Det er selvfølgelig svært at spå op fremtiden, så der vil selvfølgelig ikke være noget der kan siges med sikkerhed. Dog vil jeg mene at man som nystarter webshop anno 2016 skal have mobiloplevelsen i særligt fokus rent teknisk. Alle undersøgelser peger i retning af et konstant øget forbrugsmønster i tilgangen til internettet, specielt via smartphones.
Ellers handler det om at følge de nutidige spilleregler. Skab relevant indhold, og indgå tunge og besværlige filer og plugins. Skab og let og elegant fundament, hvor alt overflødigt er fravalg.
Held og lykke med jeres redesign :-)