Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afmelde virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det muligt at få afmeldt en virksomhed uden at skulle betale noget?

Tak.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 22:24

Du skal jo have lavet et afslutningsregnskab - og det omfatter jo også afvikling af dit varelager, om nødvendigt ved salg til dig selv privat. Afhængig hvad dette regnskab viser - herunder om du har genvundne afskrivninger ol - så kan det da godt ske, at du kan afmelde uden at betale noget til Skat. Om du selv kan lave regnskabet uden revisor / bogholder / regnskabskyndig ved du jo kun selv:)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Andi90:

Er det muligt at få afmeldt en virksomhed uden at skulle betale noget?

Tak.

ja - hvis du selv kan klare at få solgt alle aktiver du har købt med moms og stadigt har - uanset afskrivning - f.eks. ved salg til dig selv til indkøbspris og med moms - og en del mere, så kan du godt lukke selv - se evt http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-virksomhed.html   Pas på evt skat af goodwill

(og svaret går på virksomhed og ikke selskab som IVS og ApS som er anderledes)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. May 14
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 22:48

Altså nu er det sådan at jeg har startet virksomheden i denne måned og har hverken omsat eller tabt noget. Så alt i alt er det hele på 0.- og er heller ikke momsregistreret. Så jeg vil da ikke mene jeg skal igennem så meget. Er det for mit vedkommende ikke bare om at afmelde virksomheden? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:56

Andi90:

Altså nu er det sådan at jeg har startet virksomheden i denne måned og har hverken omsat eller tabt noget. Så alt i alt er det hele på 0.- og er heller ikke momsregistreret. Så jeg vil da ikke mene jeg skal igennem så meget. Er det for mit vedkommende ikke bare om at afmelde virksomheden? 

du skal udfylde de forskellige rubrikker i lukke rubrikken - med 0 - aktiver solgt osv - uanset hvad. Ellers kan skat jo ikke ane det er rene 0 - og evt vælge kontrol eller ikke kontrol. Det er jo let nok, hvis der intet er købt nogen sinde, så alle felter er 0

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)