Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejds/privat computer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Et makker par og jeg er ved, at starte firma op, et interessentskab. Når firmaet er oppe at køre, skal jeg have ny computer. Den er tiltænkt arbejdsrelaterede ting (ca. 90% af tiden), men også tiltænkt studiebrug og privatbrug (ca 10%).

Er der regler for hvornår en computer er til arbejdsbrug, hvor firmaet betaler den via vores startskapital og hvornår den er privat og jeg selv skal betale den.

Jeg har prøvet, at spørge forskellige personer jeg kender, men ingen synes at kunne give mig et konkret svar.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:34

Hej!

Du fordeler købesummen forholdmæssigt 90/10.....dvs. du betaler selv 10%.....som bogføres på din

kapitalkonto i I/S´et.

/peter

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 07:51

Du glemmer de 10% - så små sko går selv ikke skattefar i. Lige netop med PC'er er det min fornemmelse at Skat tænker 'Jamen enhver virksomhed skal have en PC'. Andetsteds har jeg set Skat beskrive at fx anvendelse af firmatelefon placeret på arbejdsstedet til at ringe hjem ikke anses for 'privat brug' i skattemæssig henseende. Noget andet er, hvis fx en rejse er 10% fornøjelse. Så skal du være meget omhyggelig med at bogføre alle merudgifter som privat.

Hvis du piller næse i arbejdstiden (ikke-firmarelevant aktivitet), så bogfører du da heller ikke opvarming i næsepilningstiden som privatudgift.

'Kapitalkonto'??

Kredit bank, debet småanskaffelser under 11.600 (2007)

Fra Herlev
Tilmeldt 7. Dec 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 08:07

Lige præcis med den slags har jeg oplevet at skattefar netop går i MEGET små sko!

Men det er sikkert også afhængig af omsætningen i virksomheden. Dengang jeg studerede var min omsætning ikke særlig stor og på baggrund af dette tog skat en beslutning om at min virksomhed ikke var erhversmæssig.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:01

Henrik Krebs!

Jeg er ikke enig med dig. Det vil altid være bedre at tage hensyn til forholdet erhverv/privat end slet ikke at tage hensyn

til det.

Og jo, skattefar går i små sko i praksis.

/peter

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)