Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkrævning PostDanmark Import

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 46
Fra  McFly Companies Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

Har lige en lille case.

Har bestilt varer fra Asien for omkring 350 kroner. Jeg har til min leverandør oplyst mit cvr. nummer, som også tydeligt stod på pakken, og jeg er selvfølgelig registreret som importør.

PostDanmark har nu været og afleveret pakken, men uden opkrævning for importmoms og gebyr. Kommer det senere med posten eller hvad?

Peter

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 22:20

Hvis pakken er blevet fortoldet vil du modtage en opkræning på told og et administartionsgebyr på 160 DKK.
Du vil ikke blive opkrævet moms og skal heller ikke betale det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:23

elund.dk:
Du vil ikke blive opkrævet moms og skal heller ikke betale det.
men skal naturligvis bogføre OG indberette importmoms korrekt - som når det er til momspligtig aktivitet så ikke koster noget http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

Dinero f.eks. klarer det ved at du bogfører på konto for varekøb fra uden for EU

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 46
Fra  McFly Companies Skrevet kl. 23:01

Tak John.

Jeg skal lige høre. Hvis jeg nu køber for relativt små beløb (under 500 kroner) skal jeg vel kun betale importmoms og vil ikke blive opkrævet told?

Og hvis jeg så holder mig under de 80 kroner, bliver den så stadig stoppet af PostDanmark og pålagt deres gebyr?

Peter

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 00:02

Nu blander du at handle som privatperson og at handle som virksomhed sammen.

Uanset hvor store eller små ordre du laver som virksomhed skal de naturligvis fortoldes efter gældende regler.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:07

Sunbao:
Uanset hvor store eller små ordre du laver som virksomhed skal de naturligvis fortoldes efter gældende regler.

...og så skal du importør-registreres, hvilket er meget nemt :

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=2035303&vId=0

dbh.

Brian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:14

mcfly2go:

Tak John.

Jeg skal lige høre. Hvis jeg nu køber for relativt små beløb (under 500 kroner) skal jeg vel kun betale importmoms og vil ikke blive opkrævet told?

Og hvis jeg så holder mig under de 80 kroner, bliver den så stadig stoppet af PostDanmark og pålagt deres gebyr?

Peter

nej - du må ikke importere for 1 krone erhvervsmæssigt uden importregistrering http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/importrregistrering-kort-forklaret.html  Ser skat det er erhverv returnerer de omg + du kan få bod

De 80 kr er kun for privates import. Desuden, for nu at være realistisk. Du kan jo ikke drive noget forretning, aldrig så lille, med enkeltpakker under 80 kr + told skal lægge dem sammen hvis de ser flere af slagsen til samme modtager. Gør det korrekt - importregistrer, og vil du kunne få noget ud af det,så skal der større portioner til

se også http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/import-til-videresalg-fra-kina-uden-for.html 

Du kan godt undlade momsregistrering, men så skal du betale moms ved importen og du skal gøre klart at dit CVR så er uden moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)