Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er den bedste endelse på et domænenavn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg påtænker at købe et domænenavn, men er lidt i tvivl om hvilken endelse der er bedst, når .dk desværre er optaget.   

Hvordan bliver et domæne navn der ender på  .nu, eller .online  f.eks. rangeret i forhold til endelse på  .dk når man søger med  google.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 20:16

Der efter min mening kun 2 gode.. Hvis dansk; DK

Hvis Engelsk .com eller direkte markeds-endelse fx hvis UK - kunne du bruge co.uk. 

Find hellere et andet navn, end du begynder med alle mulige andre endelser.. Du taber en del - specielt i DK..

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 17:01

Du kan sagtens vælge .com eller et andet TLD, der IKKE er landeafhængigt. I Search Console kan du fortælle Google, at det er Danmark, du adresserer med dit .com etc. domæne.

Tilmeldt 17. Jun 15
Indlæg ialt: 142
Skrevet kl. 17:21

Min shop hedder beermachine.dk, og jeg vil egentlig gerne have tilknytte et par domæne med hjemmebryg, øl brygning eller lignende til siden. Men som allerede nævnt er alle endelser med .dk optaget.

Nu har jeg dog fået oelbryg.dk omdirigeret til hjemmesiden, og hvis det er muligt som du skriver at bruge andre endelser uden de ender nederst i en Google søgning, så er der jo en del flere muligheder jeg kan prøve.

Mange tak for hjælpen

Fra Skæring
Tilmeldt 2. Dec 15
Indlæg ialt: 66
Fra  KLS Design Skrevet kl. 11:43

Hej.

Hvad er det du ønsker at opnå ved at købe de ekstra domænenavne?

Du nævner selv at du ikke vil ligge i bundet af Google?

Det at du har flere domænenavne som bare omdirigerer til en bestemt hjemmeside hjælper ikke på din søgeranking på Google?

Og de nye domænenavne vil ikke ranke særlig højt da de ikke har noget indhold?

SEO i dag handler om relevant og unikt indhold, og kun links til din side fra andre sider der af Google andet for at være troværdige og relevante tæller med i din søge ranking.

Hurtig oversigt over SEO i 2015:

- Indhold er vigtigst. Artikler på min 300 ord med relevante ord i overskrift, tekst, billedtekst, alt beskrivelse, sti mm. Semantisk korrekt struktureret HTML kode, osv. (læs op på content marketing og SEO)

- Meta keywords er død

- Google Authorship er død

- Hotlinking er ændret markant (ikke længere mængden af links, men kvaliteten af links)

Mvh.

Kennet Leth Sørensen

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 11:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

spr:

Hej Aminoer

Jeg påtænker at købe et domænenavn, men er lidt i tvivl om hvilken endelse der er bedst, når .dk desværre er optaget.   

Hvordan bliver et domæne navn der ender på  .nu, eller .online  f.eks. rangeret i forhold til endelse på  .dk når man søger med  google.

Du kan godt rangere fint - men hvis det er et brand du vil lave bliver du hurtigt træt af at skulle sige "altså .nu ikke .dk" når du fortæller folk hvad du laver, og alle problemerne med kunderne der alligevel forsøger sig med .dk - så hellere find et andet navn hvor .dk er ledigt

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)