Hej Amino bruger. Jeg har en lille varebil som jeg bruger privat og har en erhverv trailer som jeg kan trække den med uden at skulle bruge trailerkort. Men jeg har også en varevogn hvor jeg skal bruge trailerkort hvis jeg vil køre med den størrelse trailer. Mit spørgmål er kan jeg trække trailerkortet fra i firmaet, da det jo kun skal bruges i firmaet ? Da jeg var ansat i et firma kan jeg huske at jeg blev tilbudt et kørekort når jeg blev 18. Men der er sikkert forskel fra ansat til ejer? Jeg har prøvet og søge på Amino men der kommer forskellige meninger frem om det.
|
Cristian Ryborg:Men jeg har også en varevogn hvor jeg skal bruge trailerkort hvis jeg vil køre med den størrelse trailer.
Mit spørgmål er kan jeg trække trailerkortet fra i firmaet, da det jo kun skal bruges i firmaet ?
Der er mulighed for fradrag, hvis der er var en direkte tilknytning mellem udgiften og indkomsterhvervelsen. Det vil der jo være, hvis trailerkortet alene er erhvervet med henblik på brug i din virksomhed.
At du oplever meningerne som delte skyldes at tilknytningen mellem en udgifts og indkomsterhvervelsen kan være forskellig fra situation til situation.