Hej Jeg har brug for lidt specialviden. Min kone har fået sig et fantastisk job i Schweiz (ikke tidsbegrænset). Hun rejser derned 1. januar 2016, og jeg har et par ting jeg skal have færdiggjort herhjemme og få huset solgt, så flytter jeg bagefter. Jeg har et registreret IvS selskab, men indtil nu har jeg ikke haft nogen aktiviteter, men nu står jeg og skal betale for noget udviklingsarbejde jeg får foretaget og derfor skal jeg nu vælge om det skal ske i mit IvS eller om jeg skal oprette et enkeltmandsvirksomhed. Hvad er mest fornuftigt at gøre? 1. Bibeholde mit IvS selskab her i Danmark 2. Etablere enkeltmandsvirksomhed her i Danmark 3. Kan jeg flytte enkeltmandsvirksomhed med til Schweiz? 4. Kan man "købe" sin egen enkeltmandsvirksomhed i Danmark af ens egen enkeltmandsvirksomhed i Schweiz. (Zürich) Min virksomhed beskæftiger sig med løsninger til sikkerhedsorganisationer, herunder udvikling af systemer som overvåger sikkerheden fysisk og elektronisk via radio og SATCOM løsninger med Apps og pc-løsninger. |
bibehold tit IVS når nu du har det. Godt nok lidt dyre end enkeltmands (husk lovpligt arbejdsskadeforsikring uanset løn osv f.eks + erhvervskonto og måske lidt flere omk til årsrapport) men når du nu har det
Enkeltmands kræver som udgangspunkt man har bolig i DK mig bekendt - og om du kan flytte det med til CH må andre svare på, jeg tror det kan du hvis du forsat er dk statsborger og har en dansk adresse - og nej enkeltmands kan du ikke købe gennem en anden virksomhed, den skal ejers af dig personligt
Jeg ville bare beholde det IVS og så tage de ekstra omk der er
vh John Hannover