Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lave en ny Eboks løsning

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 6. Dec 15
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sad lige og læste lidt på nettet om Eboks når kommunen feks sender et brev til mig på Eboks så betaler de 70øre i start gebyr plus 4kr pr MB nu ved ikke lige så meget om det men fandt ud af det er Postdanmark og Nets der ejer Eboks og de skal jo sætte det i udbud engang imellem så andre kan byde ind med en løsning da det jo er offentligt post. Jeg tænker det lyder mystisk at betale pr styk når man sender elektronisk post ? Og så har jeg indtrykket af Postdanmark ikke lige er så effektive i deres forretnings førelse så måske kunne man lave en smarter løsning en dem? og billigere?

Fra Odense
Tilmeldt 6. Dec 15
Skrevet kl. 16:38

Var nu også mere fordi jeg synes det lød dyrt og tænkte der måske der var en IT kyndig her inde der kunne fortælle mig om det lyder rimeligt at man betaler pr mail man sender når det er elektronisk post og ikke en fast pris for er jo vores skat der går til det...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:40

Sammenlignet med et almindeligt brev, særligt efter nytår, er det jo forholdsvist billigt. Samtidigt skal du jo også tænke sikkerhed og kapacitet ind. Der må jo virkeligt ikke ske nogen former for læk, sikkerhedslekager og oppetiden skal være høj.

Fra Odense
Tilmeldt 6. Dec 15
Skrevet kl. 16:45

Jeg tænker bare vis det ikke var det offentlige der betalte så betalte de ikke pr styk tror du et privat firma ville gøre det istedet for at få en færdig pakke?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:23

Jeg ved det ikke. Men det ville jo kræve, at du kunne leve op til bla.a de krav som jeg stillede op - det kræver store udgifter, at kunne overholde det til punkt og prikke.

Fra Odense
Tilmeldt 6. Dec 15
Skrevet kl. 17:46

Tak for svaret ihvertfald var også bare ren nysgerighed, og havde ik lige spekuleret så meget i sikkerheden plejer det offentlig ik at gå så meget op i men de har nok fået strammet op nu efter hånden :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:08

Det som du tænker på, formoder jeg, er kommunernes sjusken. Der er forskel på kommunerne og staten, som e-boks hører ind under.

Fra Odense
Tilmeldt 6. Dec 15
Skrevet kl. 18:20

Nej var nu faktisk staten jeg tænkte på eller retter sagt rigspolitiet men ja kommunerne har heller ike styr på det, håber jeg må sætte links ind her i forummet elllers sletter jeg det igen.

http://www.computerworld.dk/art/234507/det-store-csc-hack-datatilsynet-klar-med-haard-kritik-af-rigspolitiet

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)