Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen foreløbig effekt af SEO

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 26. Oct 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Hansen:

På søgningen "cannabis olie" får jeg følgende resultat som nr. 1:

http://medical-marijuana-shop.dk/produkter/17-hamp-amp-cannabis-olie/

Det gør jeg skam også. Men på side 1 er der artikler og nu kan jeg se, at pdf filen er hoppet ned på plads nr 2 på side 2. 

 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Hansen:
3) Du har 3 <h1> tags på din forside, der må kun være 1 pr. side, resten bør være h2, h3 osv

Hvad menes der med må ikke? Er det dårlig idé ifølge nogle seo tests? 

For i HTML5 må man gerne, hvis man slår det op hos W3C (Og det gøres rigtigt). Og Google har da også lavet en lille video om, at man gerne må: 

 

Hvis der er nogle gode begrundelser for, hvorfor man ikke bør gøre det, så lytter jeg gerne. Men semantisk giver det jo umiddelbart mest mening at have flere h1'er - Hvis altså man bruger HTML5.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:
Og Google har da også lavet en lille video om, at man gerne må:

Nu henviser du til en Matt Cutts video fra 2009. Der er sket noget siden da. :-)

Der skal alligevel en vis mængde indhold til på en side, før flere H1'ere giver mening. 

Ja, det kan isoleret set godt give mening på en redaktionel tung side med flere separate afsnit.

Nu er trådstarters site jo netop ikke kendetegnende ved at have meget indhold.

Og de tre H1'ere der er, skyldes forkert eller uhensigtsmæssig opsætning og brug af platformen.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John

Min post er ment som et spørgsmål. I HTML5 er det jo helt lovligt, at bruge flere h1-elementer. Der blev sagt, at det må man ikke. Hvad ligger til grund for dette?

Det kan godt være nogen har testet, og fundet ud af, at det er en dårlig idé i forhold til Google. Men det kunne være interessant at vide.

Videoen er fra 2009. Men HTML5 er jo også kun blevet mere udbredt siden.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:
Der blev sagt, at det må man ikke. Hvad ligger til grund for dette?

Det skal forstås, som at der skal ret specielle redaktionelle forhold og semantisk meget gode grunde til. Og det er som nævnt slet ikke tilfældet her. 

Jeg vil generelt fraråde brugen af flere end én H1 heading pr side. 

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

John Nielsen:

Emil:
Der blev sagt, at det må man ikke. Hvad ligger til grund for dette?

Det skal forstås, som at der skal ret specielle redaktionelle forhold og semantisk meget gode grunde til. Og det er som nævnt slet ikke tilfældet her. 

Jeg vil generelt fraråde brugen af flere end én H1 heading pr side. 

Tak for svar.

Efter lidt søgning ser det også ud til, at HTML5's måde at lave outline på ikke rigtig er slået igennem/blevet implementeret.

Jeg laver i øvrigt kun en H1 per side på mine egne sider, men har altid synes det var mærkeligt, at man lavede en ny måde at definere outline på i HTML5, som så aldrig rigtig blev brugt. 

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 21:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Emil:

John Nielsen:

Emil:
Der blev sagt, at det må man ikke. Hvad ligger til grund for dette?

Det skal forstås, som at der skal ret specielle redaktionelle forhold og semantisk meget gode grunde til. Og det er som nævnt slet ikke tilfældet her. 

Jeg vil generelt fraråde brugen af flere end én H1 heading pr side. 

Tak for svar.

Efter lidt søgning ser det også ud til, at HTML5's måde at lave outline på ikke rigtig er slået igennem/blevet implementeret.

Jeg laver i øvrigt kun en H1 per side på mine egne sider, men har altid synes det var mærkeligt, at man lavede en ny måde at definere outline på i HTML5, som så aldrig rigtig blev brugt. 

Jeg har læst lidt på det, men absolut ikke nok. Ikke desto mindre konkluderede jeg at den generelle version var at lade være.

-Hans side er for lille (som tidligere kommentarer siger) til at kunne drage nytte af det.

-Han er ny med emnet og har andre ting der er en del mere interessante at lære / rode med, end at skulle til at få defineret/informeret om sine H1 tags ;)

Men din forundring er fortsat rar at have med.

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. Nov 13
Indlæg ialt: 332
Fra  MOBILAKTIV.DK / CBD4EVER.DK Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas,

mht. din .html fil, som du får fra google, kan du lægge den ind i roden på dit webhotel,
blot ved at uploade den.

Mvh. Per

ThomasHerman:

Mange tak for svar! :)

Jesper Brixen:

Er du oprettet ved Google webmaster tools, og har du tilmeldt et sitemap? 

Ellers er det stedet at starte. Her kan du også se hvilke andre sider der linker til din side, som jo nok er det andet vigtigste.

Jeg er nu ved at oprette mig ved google webmaster tool, jeg skal lige finde ud af, hvor jeg uploader HTML filen via wordpress for at blive godkendt.

Er pointen med sitemap at få link(s)?

Jesper Brixen:

Generelt er det vigtigste jo masse af kvalitetsindhold i tekst på din side, og billeder med alt-tags.

Mht. til kvalitetsindhold og billeder med alt-tags så burde den være i vinkel. Jeg har godt nok tænkt mig, at øge kvaliteten. 

Tilmeldt 23. Nov 17
Indlæg ialt: 11
Fra  www.cannabisfroe.dk Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se, at du stadig ikke rigtigt har fået lavet noget volumen på din side. Det kræver lidt mere, som de fleste nævner her. Du skal lave noget ordentligt indhold, som folk gider at læse og synes godt om. Sidens design/udseende har mindre betydning end indholdet. Hvis ikke der er godt indhold vil du aldrig få rigtigt gode placeringer. Jeg har selv en hjemmeside hvorfra der sælges cannabisfrø (www.cannabisfroe.dk ) Der kan du se lidt ideer til, hvordan du kan konstruere noget indhold som giver lidt mere pondus. Det hjælper ikke ret meget at lave små links ind til en side, hvor der faktisk ikke er noget at komme efter... Lav hjemmesiden interessant, så den virkelig er attraktiv og folk tænker, at den er værd at gemme på og vende tilbage til - så har du fat i den lange ende. God vind!

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4778
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mike

Nu behøver du ikke grave flere gamle tråde frem til din linkbuilding.

Så stop gerne med det. :-)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Jeg er partner i UlovligKopiering.dk, der hjælper virksomheder, som får kopieret online indhold.
Find mig på LinkedIn

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)