Jeg skal næste år aflevere min første årsrapport. På erhversstyrelsens hjemmeside står der, at man skal afgive en digital årsrapport, og at klasse B, C og D kan bruge de digitale løsninger Regnskab 2.0 Basis og Special. Men der står ikke noget om klasse A. Jeg har spurgt Erhvervsstyrelsen, men det tager en del uger for dem at svare.
Klasse A = personlig virksomhed skal ikke aflevere årsrapport til styrelsen. De skal blot ha regnskabet som skal følge bogføringsloven. Kun hvis de vælger at offentliggøre - f.eks officielt til bank, skal de følge årsregnskabsloven. Regnskabet bruges så bare til indberetning af den udvidede selvangivelse
Min e-bog eller paperback - Introduktion til regnskab i link - har beskrivelse af klasse a og b og pligterne og meget andet. du kan se indholdsfortegnelsen i linket
Hej igen. Jeg har i dag fået en e-mail fra Erhvervsstyrelsen, hvor de siger, at jeg som klasse A skal indsende årsrapport ligesom klasse B via virk.dk med Regnskab 2.0 Basis. Er det ikke mærkeligt? Venlig hilsen Lars
Hej igen. Jeg har i dag fået en e-mail fra Erhvervsstyrelsen, hvor de siger, at jeg som klasse A skal indsende årsrapport ligesom klasse B via virk.dk med Regnskab 2.0 Basis. Er det ikke mærkeligt? Venlig hilsen Lars
jo vist - hvis du er enkeltmands/personlig virksomhed som jeg går ud fra, så er der noget galt helt enkelt. Det er ikke en pligt (man må gerne hvis man vil offentligøre regnskaber men ikke en pligt - dog skal man overholde årsregnskabsloven i princip, hvis man offentliggør) Hvis du har spurgt dem hvordan du offentliggør, så er det nok det de svarer. Hvis det en spontan mail du har fået som personlig virksomhed, så er der noget galt