Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Årsrapport for klasse A virksomhed?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Søborg
Tilmeldt 4. Sep 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal næste år aflevere min første årsrapport. På erhversstyrelsens hjemmeside står der, at man skal afgive en digital årsrapport, og at klasse B, C og D kan bruge de digitale løsninger Regnskab 2.0 Basis og Special. Men der står ikke noget om klasse A. Jeg har spurgt Erhvervsstyrelsen, men det tager en del uger for dem at svare.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12882
Skrevet kl. 17:10

Lars Thygesen:
Jeg har spurgt Erhvervsstyrelsen, men det tager en del uger for dem at svare.

Det tager da ikke en uge at få et telefonisk svar.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:14

Klasse A = personlig virksomhed skal ikke aflevere årsrapport til styrelsen. De skal blot ha regnskabet som skal følge bogføringsloven. Kun hvis de vælger at offentliggøre - f.eks officielt til bank, skal de følge årsregnskabsloven. Regnskabet bruges så bare til indberetning af den udvidede selvangivelse

Min e-bog eller paperback - Introduktion til regnskab i link - har beskrivelse af klasse a og b og pligterne og meget andet. du kan se indholdsfortegnelsen i linket

vh John Hannover

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 17:20

En klasse A virksomhed (personlig ejede virksomheder, samt interessentskaber) De skal ikke indsende deres årsrapport til Erhvervsstyrelsen.   

Fra Søborg
Tilmeldt 4. Sep 15
Skrevet kl. 18:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak! Jeg har nu købt din bog. VH Lars

Fra Søborg
Tilmeldt 4. Sep 15
Skrevet kl. 16:42

Hej igen. Jeg har i dag fået en e-mail fra Erhvervsstyrelsen, hvor de siger, at jeg som klasse A skal indsende årsrapport ligesom klasse B via virk.dk med Regnskab 2.0 Basis. Er det ikke mærkeligt? Venlig hilsen Lars

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:47

Lars Thygesen:

Hej igen. Jeg har i dag fået en e-mail fra Erhvervsstyrelsen, hvor de siger, at jeg som klasse A skal indsende årsrapport ligesom klasse B via virk.dk med Regnskab 2.0 Basis. Er det ikke mærkeligt? Venlig hilsen Lars

jo vist - hvis du er enkeltmands/personlig virksomhed som jeg går ud fra, så er der noget galt helt enkelt. Det er ikke en pligt (man må gerne hvis man vil offentligøre regnskaber men ikke en pligt - dog skal man overholde årsregnskabsloven i princip, hvis man offentliggør) Hvis du har spurgt dem hvordan du offentliggør, så er det nok det de svarer. Hvis det en spontan mail du har fået som personlig virksomhed, så er der noget galt

vh John Hannover

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 18:29

Lars Thygesen:
Jeg har i dag fået en e-mail fra Erhvervsstyrelsen, hvor de siger, at jeg som klasse A

Jeg tror der har været julenisser på spild.   På at Google lidt så vil du se at div. revisorer har en anden opfattelse. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 18:29

Lars Thygesen:
Jeg har i dag fået en e-mail fra Erhvervsstyrelsen, hvor de siger, at jeg som klasse A

Jeg tror der har været julenisser på spild.  

Prøv at Google lidt så vil du se at div. revisorer har en anden opfattelse. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)