Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kræver det en IT-Supporter, når man har lavet sin egen hjemmeside??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg går med tanken at åbne min egen hjemmeside, hvor man kan oprette sig osv osv.. og da IT området ikke er mit felt, tænker jeg om det er nødvendigt med en It-Supporter efterfølgende, når man har skabt sin hjemmeside? eller kan hjemmesiden bare kører?? 

Håber der er nogen erfarne folk, som har nogen gode råd eller erfaring indenfor det område. 

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 19:22

Nej, det gør det som udgangspunkt ikke. Du betaler bare for et webhotel og et domæne - og det koster under 200 kroner om året. Du køber bare et webhotel og domæne, så installerer du f.eks. WordPress og så laver du bare din hjemmeside. Du kan evt. læse en guide her til hvordan man gør

Det er rigtig simpel at lave en hjemmeside, og der hvor man løber ind i småproblemer kan du altid spørge i et forum. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:26

Som udgangspunkt er det en god ide at have en fast person man kan gribe fat i løbende, som har kendskab til sidens kode.

Hvis hjemmesiden er baseret på et standard CMS som WordPress, Drupal, Joomla etc. er behovet måske ikke så stort, da selve grundsystemet og plugins er rimeligt gennemtestet. Er det en hjemmeside du får udviklet fra bunden, vil der nok være et større behov for support og løbende tilføjelser. Alt afhængig af hvor komplekst det er. 

Det er svært at sige noget mere konkret uden at kende til omfanget af hjemmesiden du vil lave.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 08:57

Nej det er ikke krævet, men måske en god idé.

Når du har med en hjemmeside som f.eks Wordpress at gøre er det en god idé at sørge for at 

1. Du har en backup og du selv ved hvor da du tager den og hvordan du laver en restore
  2. Du holder Plugins, temaer også opdateret
  3. Tester din side når du har opdateret dine plugins mm

Disse ting er ikke "rocket-science" så dem kan du sagtens selv lære, der hvor du så får brug for hjælp er hvis der er noget der går galt.

Hvis du vælger Wordpress eller en af de andre "store" løsninger, så kan du altid smide en bøn om hjælp her på Amino, der er rigtigt mange der gerne vil hjælpe dig når/hvis du løber ind i problemer - sådan en kan du selvfølgelig godt kalde en it-supporter, men det er (forhåbentligt) ikke en der skal bruge ret mange timer om året på at hjælpe dig.

Hvis din side er til "professionel" brug tror jeg dog at jeg ville alliere mig med en der kan hjælpe lidt mere løbende. Sådan en skal jo gerne være levende så engang imellem skal der rettes nogle ting der er lidt mere komplekse, der skal performance tunes, måske lidt grafik, noget SEO arbejde osv osv

Held og lykke med dit projekt

//Morten

Tilmeldt 17. Dec 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:38

Tusind tak for jeres hjælp. Det har virkelig hjulpet og givet mig et bedre indblik i min tvivl omkring det. Jeg har efterfølgende lavet en god aftale med min webdesigner! Så tak for det. 

- Ahmad 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)