Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ønsker råd til gode brancher, at starte virksomhed i

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. 

Jeg har fået en mulighed for på meget gunstige vilkår, at få økonomisk hjælp til, at starte en virksomhed. Det er ikke voldsomme summer, men trods alt i omegnen af en million. Mit dilemma er så bare, at jeg ikke kan ligge mig fast på hvad det skal være. 

Jeg har stor erfaring som hvidevaremand, både som montør, sælger, leder. Jeg arbejder pt med service og kommunikation også inden for hvidevare. Fra tidligere har jeg en del erfaring indenfor pc'ere både brug, men også support både hardware og software. 

Jeg har et godt netværk især indenfor handel og transport, med gode venner i shipping branchen på kontore i shanghai, beijing, new-york og flere steder i europa. Så jeg har en fornemmelse af, at der er mange muligheder, men det er måske også det der er mit problem, at der faktisk er for mange muligheder. 

Min første tanke har været, at starte en webshop med salg af gaming relaterede produkter både pc og konsol. Ikke nødvendigvis hardware, men lige så vel tilbehør og evt møbler. f.eks smart indrettede og pæne skriveborde, gode kontorstole til billige penge osv, men min bekymring er måske om det rent faktisk er et marked der er udtømt helt. Herfra ville jeg løbende bygge andre markeder på, der dog relatere sig til område, f.eks droner, 3d printere osv. 

Jeg har også tænkt i retning af simpelthen, at jagte rettigheder til salg af forskellige produkter i europe, fra enten kina eller usa, men jeg er heller ikke så dum så jeg tror det nemt kan lade sig gøre for bare 1 million, så den del er screenlagt for nu. 

Mit spørgsmål er derfor, sidder der nogen som kunne tænke sig, at dele en erfaring eller måske vil give en ide videre til en branche eller et koncept, måske endda franschise, som kunne være interessant og som måske ikke er banke helt tilbage af konkurrence. Hvidevare f.eks er et totalt no go maked for mig, der er alt for voldsom konkurrence. 

Jeg har ikke tænkt mig, at stjæle løs af andres ideer, men jeg har virkelig bare brug for input inden jeg driver mig selv til vanvid af, at tænke. 

Lidt supplerende info: jeg har ikke nødvendigvis tillhensigt, at begrænse mig til Danmark, det kunne sagtens fregå udelands. Jeg har naturligvis tænkt mig, at kaste mig 100% ind i projektet og ikke arbejde ved siden af. Jeg har pt ikke nogen lokaler, andet end halvdelen af min andelsbolig på ca 90kvm. Egen bil tja det er vel det for nu. 

På forhånd tak for alle input. 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)