Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når firmaet køber hus til ejeren

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har et lille firma som trækker min kapital via underskud som jeg dækker fra et Holding selskab.

vi ønsker at sælge vores hus som er for stort og dyrt nu børnene er flyttet hjemmefra, men skal jeg hæve i Holding og betale skat for at købe et mindre, kan jeg ikke før det vi har er solgt.

spørgsmålet er så. Kan jeg indskyde i firmaet penge og firmaet køber huset og udlejer det til mig

jeg aner at reglerne måske ikke er så skattemæssige gode som før i tiden, og kunne det evt være et pantebrev eller er det også aktionær lån

banken har  jo alligevel fat i kuglerne hvis det vælter

Så der er ikke nogen kreditorer som stilles dårliger

Hvis vi kan flytte ud af vores nuværende og gøre det salgsklar vil vi kunne hente mere ind end klargøringen, men det kræver at vi ikke er der pga håndværkere, så ville det være smart at kunne flytte tildelt nye vi kan godt sælge vores hus hurtigt det er kun hvordan vi sætter prisen og stadig komme ud med overskud

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:14

det skal du ofre en revisor på. Udleje hus til hovedaktionær er så dyrt skattemæssigt at det vælter de fleste af den slags tanker. Derudover kan revisor gennemgå muligheden med at skyde penge ind osv. men jeg frygter du vil finde det ikke duer

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Skrevet kl. 18:24

Ja det var jeg nok klar over, men revisorer svarer på spørgsmål, jeg syndes ikke de er så gode til at komme med andre løsninger, med andre løsninger mener jeg lovlige 

tak for indput, jeg prøver også revisoren der kommer bare ofte lidt flere muligheder på amino, selv om netop dette spørgsmål er rimeligt fast lagt i lovgivningen 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Aug 14
Indlæg ialt: 360
Fra  Advokatkontoret Rikke Wagenblast Sørensen Skrevet kl. 18:34

Jeg synes absolut ikke det lyder som en økonomisk eller juridisk god ide du er i gang med.

Jeg tvivler altså også på - selv om vi ser bort fra de selskabsretlige og skattemæssige regler - at det er en god ide. Jeg synes måske du skal vende med en ejendomsmægler, hvad der er mest hensigtsmæssigt.

Jeg har i flere sager haft drøftelsen mellem arvinger og ejendomsmægler, om det kunne betale sig at sætte dødsboets ejendom i stand inden i salg, og min erfaring er, at mæglernes konklusion er, at man ikke får pengene man renoverer for retur - Derimod anbefales klart, at man får sorteret og ryddet ud., så måske skal du starte der først.

Hvorfor vil du købe nyt nu - altså inden dit nuværende hus er solgt? 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Skrevet kl. 23:56

Hej tror bare jeg låner pengene i banken

vi renovere ikke vores hus som skal sælges, men laver lidt nødvendige ting som påvirker tilstandsrapporten, en mursten noget murværk over et vindue 

ejendomsmægleren er med inde over så det vi laver kan betale sig

vi vil male det hele hvid, hvis møblerne kommer ud og billederne ned ser det ikke så pænt ud.

haven er ok, men der mangler lige et par småting

fordi vi har rigtig mange ting ha ha skal der en stor sortering til, det kan godt tage tid,

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)