Jeg har en lille tanke om, at mine kunder kan opnå bonusdeals ved at være i min butik i længere tid. Men ved ikke helt hvordan de skal kunne registrere sig fx hver time? Har tænkt på, at der skulle komme et kodeord som ville skifte hver time (som kunderne så skulle skrive og sende) eller lignende, men det har jeg afvist igen. Så har jeg tænkt på en bluetooth forbindelse, som vil sørge for, at min pc måske altid ville kunne føre regnskab over hvor lang tid kunderne var hos mig. Eneste problem jeg kan finde ved dette, er at denne løsning suger en masse strøm fra kundernes mobiltelefoner... Har I evt. nogle gode forslag?? :-)
Jeg går ud fra at vi taler fysisk butik her - ikk' ?
Apple har noget de kalder iBeacon som du vil kunne anvende her. En af fordelene ved iBeacon er netop at teknologien er designet til at være "low energy", ulempen er at det er en Apple teknologi, så den kan kun anvendes til Iphone. Der findes dog nogle muligheder her f.eks http://www.easibeacon.com/ som måske vil kunne anvendes med fordel.
Men uanset hvad så er det her en teknologi der kræver at kunden har installeret en app på sin telefon - så har du overvejet hvordan du får kunderne til det ? det er nok den største hurdle
Men for at jeg er helt sikker på, at jeg forstår dig, så kræver det sådan set "bare", at jeg har denne easibeacon fx og så opfanger den kundernes bluetooth? :P Håber ikke det er for dumt et spørgsmål :)
Jeg har overvejet hvordan og det tror jeg ikke umiddelbart bliver det store problem :)
De nærmere detaljer bagved f.eks easibeacon er jeg ikke inde i, men det er da noget vi kan undersøge for dig, hvis du er interesseret.
Umiddelbart virker det som et framwork du kan benytte når du får udviklet dine egne app's, men måske findes der nogle standard app's her som du ville kunne benytte, men det kræver som sagt et lidt grundigere "studie".
Det lyder bestemt interessant, så det vil jeg da gerne have undersøgt nærmere. Og i det hele taget vil jeg meget gerne have undersøgt mine alternativer til dette, hvis det er noget I også kan hjælpe med. Hvor meget vil det koste at få jeres hjælp? :-)
De første to timer er gratis, derefter 850 kr/time eller 750 kr/time ved køb af klippekort på 10 timer - du kan se mere her http://www.mhn-consulting.com/priser/
Men vi kan jo starte med de to gratis først, og så kan vi jo lave et oplæg til dig så du ved hvad du har at forholde dig til, send mig en mail på mhn@mhn-consulting.com, så tager vi den derfra