Jeg har fået en ide, der basere sig på samme teknologi, som Pricerunner gør på nuværende tidspunkt.
Man skal altså kunne søge på en vare og så finde den bedste pris - dette er dog ikke konceptet, men er en væsentlig vigtig faktor i selve ideen.
Er der nogen der ved hvordan Pricerunner er bygget op? altså hvordan får pricerunner mulighed for at liste priser op på forskellige varer hos forskellige forhandlere?
Skal du have aftale med alle disse forhandlere osv?
Det er jo muligt, men spørgsmålet er bare, hvordan selve strukturen er bygget op.
Så ja, hvis det er samme model du er efter så skal du ud og lave nogle aftaler med nogle leverandører.
Måske har flere af dine potentielle forhandlere allerede et feed, som du kan kode op imod for at komme igang, det vil nok være det letteste at få adgang til.
Du vil jo nok opleve at det kan være svært og komme ud med dit eget format og forvente at de aflevere data i det, sådan som Pricerunner gør, indtil du får lidt "større muskler".
Hej Morten,
Mange tak for dit fine svar. Jeg går listen igennem og tænker på de muligheder, som min ide vil kunne medføre potentielle forhandlere.
Ha' en fremragende aften
Rasmus
Du kan gøre det du ønsker på to måder (sikkert også flere). Den ene er som Pricerunner bruger, nemlig feeds - det er her webshoppens ansvar at levere et feed (gerne dynamisk) til pricerunner, hvoraf pricerunner viser deres produktfeed. Kelkoo, mobilpriser, annoncører hos dba og mange flere bruger også feeds.
Den anden metode, som jeg selv har arbejdet med, er med bot crawlers. Det er basalt crawlers der går ind og trækker priserne direkte fra siden. Jeg gjorde det engang i forbindelse med en affiliate side der sammenlignede priser på kosttilskud. Problemet var bare, at nogle måneder efter de crawlers var programmeret, fik bodystore ny linkstruktur, og et år senere fik bodylab sørme også ny webshop hvilket resulterede i de crawlere skulle omprogrammeres :D
Det er nemmest med feeds, men sjovest med crawlers og i princippet kan du trække priser fra hvilken som helst webshop med crawlere uden at du skal få et feed fra dem - selvfølgelig så længe du har tilladelse til det :)