Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af firmagaver i Tyskland.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Dec 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg ved ikke rigtig om dette er den rigtige kategori, men prøver lige.

Jeg overvejer en tur til Tyskland, og inden forbindelse påtænker jeg at købe firmajulegaver til mine kunder dernede for at spare lidt og måske samtidig kunne give en bedre gave til dem.

Men:
- kan jeg trække købet fra?
- skal det registreres på en bestemt måde?
- betaler jeg tysk moms? Og kan denne modregnes i mit moms ligesom herhjemme.

Håber der er nogle der kan være behjælpelig med dette og på forhånd tak. Og god jul.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:09

MalermesterPeter:
Men:
1

- kan jeg trække købet fra?
2

- skal det registreres på en bestemt måde?
3

- betaler jeg tysk moms? Og kan denne modregnes i mit moms ligesom herhjemme.

1

Julegaver til ansatte - op til 800 (1100 kr hvis intet andet er givet i året) regel kan gives med fradrag og uden skat for modtager

Du har fuldt fradrag for omkostningen til gaven til personale = egentlige ansatte som udgangspunkt- men kun kvart fradrag for gaver til andre - Du kan ikke gi dig selv eller din kone gave hvis I er ejer og eneste ansatte. Der er ikke momsfradrag ved gaver

2

På konto for gaver og hvis til andre end ansatte, så skal det tages ind med 75% igen ved skatteregnskabet så du skal ha det på konto for gaver med kvart fradrag

3

Ja du betaler tysk moms og man kan aldrig fratrække noget som helst andet end dansk moms i momsregnskabet. Tysk moms betalt for varer du tager med ud af Tyskland er altid bare udgift og kan ikke bruges som moms, og ikke refunderes normalt heller.

Du kan så heller ikke trække dansk moms fra for gaver, så det er uanset DK eller D til dette formål

Pas evt på punktafgifter ved erhvervsimport - selv om det ikke lige er noget jeg kender til, så vil jeg tro det er erhvervsimport og krav om punktafgift for visse varer - bare lige en "heads up" uden jeg er spor sikker

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Dec 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John.

Tak for dit fantastiske svar!

Gaverne er til mine kunder, og ikke ansatte, men tror bare jeg "nøjes" med at købe dem herhjemme i Danmark. Så meget drejer det sig heller ikke om.

Og tak for dine uddybninger. Jeg kendte ikke til de fradragsregler du nævner, men det er nu heller ikke mig der laver regnskabet, så det har min revisor helt sikkert styr på.

God jul til dig

Mvh Malermester Peter Rafn

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)