Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start leasingselskab for at flexlease bil til mig selv, kan man det?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har kigget lidt på muligheden for flexleasing, dog er priserne hos leasingselskaberne og deres  urimelige gebyrer og administrations priser.

Så tænkte på muligheden for at stifte et aps, købe bilen og lease den ud til mig selv privat, er dette lovligt? Hvordan opstiller man den konstruktion i praksis? Er det bare at stifte selskabet, købe bilen, skrive en kontrakt og så betale registreringsafgiften til skat hver måned?

På forhånd tak :)

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 02:18

Det er alt andet end nemt :)

Der er godkendelser, papirarbejde, garantier og en million ting du skal igennem for at kunne lease din første bil ud. Vi snakker ikke 2 ugers arbejde for at få det på plads, der skal MEGET arbejde til, så om det så var en mulig konstruktion, så kan det aldrig gå at gøre, for kun at udleje en bil.

Mange af de gebyrer der er, er fastsat ved lov (Med minimumspriser) og en del af dem går selvfølgelig også til vores kære stat.

Jeg har 2. Hånds erfaring med det, og selvom man bruger og kopiere fra andre, så finder de stadig fejl i dine kontrakter som du igen skal have rettet til - Til trods for at andre har det som værende godkendt materiale. Det er ikke aftenarbejde eller venstrehåndsarbejde man lige klarer sideløbende.

Ham jeg kender der har lavet det er 200% garvet "business-mand" (Været direktør i et større dansk selskab (Landsdækkende kæde), startet andet fra bunden og solgt efterfølgende) og er ekstremt god til at få ting gjort, læse papire og svare tilbage - Og det tog ham stadig flere måneder og meget arbejde før han fik den første bil på vejen da han fandt på at han skulle stifte et leasingselskab. .. Og nu går det så okay for den forretning :)

Slutteligt, der kan være rimelig stor variation i priserne stadigvæk, de største selskaber har en væsentligt større indtjening på bilerne end nogen af de mindre/nyere, så det kan være værd at undersøge markedet.

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 05:00

Tag fat i Imran fra www.danleasing.dk - hos ham får du en god behandling samt du kan lease en fed bil :)

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)