Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmabetalt mobil skal repareres - hvem skal betale?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle

Hvad har den anstatte af rettigheder i forbindelse med betalt firmatelefon.

Jeg står og har smadret skærmen på min iPhone, som er firmabetalt. De har købt den og betaler mit abonnement.

Hvem skal nu betale for reparationen? Skal jeg selv det eller er det arbejdsgivers post?

Det skal siges at jeg skal aflevere telefonen tilbage igen, hvis jeg en dag forlader firmaet

Håber nogen kan hjælpe

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47186
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:07

det skal firmaet som udgangspunkt jo, men omvendt - hvis ikke der står i kontrakten du skal ha fri telefon, så kan de måske sige, det ikke er nødvendigt længere. Udgangspunkt må dog være, at når det er deres telefon og de stiller den til rådighed og de betaler skat -så må de også fixe den når den går i stykker. (og du har jo ikke gjort det med vilje eller ved at gøre noget helt tosset med den

Jeg har endnu til gode at se en kontrakt sige, at hvis en medarbejder ødelægger skærm på telefon eller hjemmecomputer, så skal medarbejderen selv betale reparation, men why not - kunne sikkert lovlig aftales hvis man ville det - men det ville være rod når man betaler skat af fri telefon, så det tror jeg stadigt ikke vi vel se

vh John H

Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 00:14

Hej John,

Altid en stor tak for dine svar. Jeg er så enig med dig.

Tak for det.

Vh. Rasmus

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)