Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firmakonto til privat brug.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg har et hurtigt spørgsmål.

Hvis man har en enkeltmandsvirksomhed, må man så bruge penge fra firmakontoen til privat brug?

Venlig hilsen 

Daniel

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 19:17

Ja, det svarer jo til at hæve penge fra din personlige virksomhed og det må man godt. Skat blander sig ikke i hvad du hæver og sætter ind - kun hvad du har af overskud.

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:36

Daniel Johansen:

Hej alle,

Jeg har et hurtigt spørgsmål.

Hvis man har en enkeltmandsvirksomhed, må man så bruge penge fra firmakontoen til privat brug?

Venlig hilsen 

Daniel

alt det du vil. Du hæver via mellemregning i status - så det ændrer intet ved dit resultat til skat gratis link her til hvordan man beskattes http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html men overvej også min E-bog eller paperback Personlig virksomhed, for du kan sikkert har godt af lidt insight i hvad der er for regler  -skat og moms osv i personlig virksomhed http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Jun 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:43

Mange tak for svarene! :)

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:40

På grund af dette indlægs overskrift, så er det måske en god idé lige at gøre opmærksom på, at man kun må lave disse private udlæg ved enkeltmandsvirksomheder.

Ved enhver form for selskab (som f.eks. IVS eller ApS) er det totalt No-Go og ulovligt at låne penge til privat brug fra firmaet.

/Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26

Jesper Norbøll:
måske en god idé lige at gøre opmærksom på, at man kun må lave disse private udlæg ved enkeltmandsvirksomheder.

Ved enhver form for selskab (som f.eks. IVS eller ApS) er det totalt No-Go og ulovligt at låne penge til privat brug fra firmaet.
Yes

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)