Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webtrafik fra annoncer

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg har oprettet en annonce via et bureau der har en model hvor min annonce så vises på udvalgte sider. Jeg synes dog at trafikken er lidt atypisk, hvis jeg ser på aktiviteten i google analytics, da de fleste besøgende kun går ind på min forside, men aldrig klikker videre.

Det kan der selvfølgelig være en god forklaring på :), men disse besøg er lidt atypiske idet mange af de andre besøgende klikker videre inde på mit site der er en webshop.

Kan det være at info fra google analytics ikke er korrekt når det kommer via denne annoncemodel, og hvordan finder jeg så ud af det såfremt dette er tilfældet.

Det værste ville selvfølgelig være såfremt besøgene kom fra nogle maskiner der var sat op til at besøge disse annonce købere.

Min side er hosted hos Unoeuro og på deres statistik kan jeg se at besøgene er lokale jf ip adresserne

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 15:52

Det er jo svært at sige, når vi ikke kender hvilket webbureau du har anvendt. En ting er jo sikkert og det er jo at den trafik som bureauet skaffer, ikke konverterer til salg. Det er altså ikke relevante besøgende de skaffer. Derfor kan trafikken jo komme fra robotter, tilfældige hjemmesider der ikke er relevante eller måske en tilfældig facebookside. 

Trafik der ikke konverterer er jo ikke værd at betale for. Derfor vælger mange også et bureau/netværk hvor betalingen er pr. lead/salg og ikke pr. klik. Fordi så er det først i det øjeblik at den besøgende konverterer at de får penge. Til gengæld er prisen pr. lead/salg selvfølgelig også højere end prisen pr. klik. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 16:33

Hejsa

Det er svært at sige noget entydigt her, da vi jo ikke rigtigt kender data. Men jeg prøver alligevel, så må du tage det med alle de forbehold der skal til Smile

Ofte sender veldesignede kampagner leads ind på en "landingpage" hvor der er en entydig sammenhæng mellem den annonce de trykkede på og den side man lander på.

Hvis du f.eks har en annonce for sokker, og driver en herretøjswebshop, så ville man typisk sende brugerne ind på en kategori-side, eller måske dedikeret landingpage der omhandler sokker, f.eks det tilbud du annoncerede for.

Hvis du i dete scenarie sender brugerne ind på din forside, så giver det trafik, men du lader det jo så være op til brugerne selv at søge efter de sokker de troede de fandt, og så klikker de fleste væk igen. Måske er det noget sådan du er udefor ?

Under alle omstændigheder er antallet af besøgende mindre interessant, specielt hvis de ikke konverterer til kunder.

Om det så er Google Analytics der ikke er sat korrekt op, det ved jeg ikke, men det er heller ikke så interessant, det der er virkeligt interessant er antallet af ordre, hvis du bruger penge på en kampagne og hvis du ikke sælger mere, så er der noget galt med kampagnen, og så bør du stoppe til du har fundet ud af hvad der er galt, få den rettet, og så forsøge dig igen.

//Morten

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 22:26

Tak for svarene :)

Jeg er noget på udebane på dette område. Normalt plejer jeg at give svar når det har med selskabsforhold at gøre, men et projekt sammen med min datter har fået mig ud af mn comfort zone, og således kunne jeg også drage nytte af Aminoerne :)

Jeg tror jeg er kommet nærmere målet. Morten, dit indlæg satte nogen tanker i gang, og så ændrede jeg annncerne således at de linkede til selv samme produkter som jeg viste, og ikke kun til webshoppens forside. Jeg satte et par yderligere annoncer på og vupti nu interageres der på shoppen, hvor folk tidligere kun landede på forsiden.

Så der var ikke så meget hokus pokus her. Nu må vi se om der også bliver konverteret noget på opslagene :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)