Hej Jeg har oprettet en annonce via et bureau der har en model hvor min annonce så vises på udvalgte sider. Jeg synes dog at trafikken er lidt atypisk, hvis jeg ser på aktiviteten i google analytics, da de fleste besøgende kun går ind på min forside, men aldrig klikker videre. Det kan der selvfølgelig være en god forklaring på :), men disse besøg er lidt atypiske idet mange af de andre besøgende klikker videre inde på mit site der er en webshop. Kan det være at info fra google analytics ikke er korrekt når det kommer via denne annoncemodel, og hvordan finder jeg så ud af det såfremt dette er tilfældet. Det værste ville selvfølgelig være såfremt besøgene kom fra nogle maskiner der var sat op til at besøge disse annonce købere. Min side er hosted hos Unoeuro og på deres statistik kan jeg se at besøgene er lokale jf ip adresserne |
Det er jo svært at sige, når vi ikke kender hvilket webbureau du har anvendt. En ting er jo sikkert og det er jo at den trafik som bureauet skaffer, ikke konverterer til salg. Det er altså ikke relevante besøgende de skaffer. Derfor kan trafikken jo komme fra robotter, tilfældige hjemmesider der ikke er relevante eller måske en tilfældig facebookside.
Trafik der ikke konverterer er jo ikke værd at betale for. Derfor vælger mange også et bureau/netværk hvor betalingen er pr. lead/salg og ikke pr. klik. Fordi så er det først i det øjeblik at den besøgende konverterer at de får penge. Til gengæld er prisen pr. lead/salg selvfølgelig også højere end prisen pr. klik.