Jeg er en ung fyr der er blevet færdig med min barchelor. Det har dog vidst sig at det er svært at få job i branchen, og der er ret stor arbejdsløshed.
Jeg vil derfor gerne skifte retning (branche/industri) og arbejde med noget andet hvor der er flere job muligheder. Jeg har blandt andet tænkt mig at søge ind i lufthavnen da man der kan søge som ufaglært.
Mit spørgsmål er faktisk om hvilke steder der er gode jobmuligheder som ufaglært og hvor man kan stige i “rangene”.
Jeg har også kigget på virksomheder som f.eks. tilbyder korte uddannelser hvor man har stor chance for at få arbejde. F.eks. tilbyder DSB at man kan læse som lokomotivfører. Kan i anbefale nogle steder hvor man kan studere kort også få god mulighed for job efter ?
Nu ved jeg ikke hvad dine muligheder er, men har du tænkt på en elevplads? Der er mange muligheder for at gøre karriere i de større virksomheder, da de hellere vil rekruttere internt, når det kommer til lederposter.
Det har dog vidst sig at det er svært at få job i branchen, og der er ret stor arbejdsløshed.
Man kan jo så undre dig over at du ikke har undersøgt jobmulighederne inden du begyndte at læse din bachelor - job situationen har nok ikke ændret sig væsentlig på de få år du læste.
Har du en bachelor burde du også kunne få andet end ufaglært arbejde. Prøv evt. som vikar i folkeskolen.
Nu ved jeg ikke hvad dine muligheder er, men har du tænkt på en elevplads? Der er mange muligheder for at gøre karriere i de større virksomheder, da de hellere vil rekruttere internt, når det kommer til lederposter.
Kræver elevplads ikke at man er igang med en erhvervsuddannelse :) ?