Min tidligere arbejdsgiver har indberettet til skat, at der skulle betales 39 % af lønnen, men mit fradrag er højere, end det jeg har tjent. Så der skulle jo ikke betales skat af beløbet. Men hun vil ikke høre og ignorere mig nu.
Hvad kan jeg gøre ved det?
For det er alligevel 532 kr jeg mangler og det er mange penge, når man lige er kommet på udd.hjælp.
Og hvem kunne ikke bruge 532 kr mere her i julen.
Arbejdsgiveren har givet brugt bi-kort ud fra tro om du havde andet arbejde samtidigt og så trækkes det sådan. Du får pengene igen af skat så de er ikke mistet og jeg tror ikke du får arbejdsgiver til at rode med at lave det om. Du må bare glæde dig til pengene senere - og så iøvrigt - UD af udd. hjælp= kontanthjælp for unge og IND i arbejde eller uddannelse hurtigere end hurtigt
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det er bare meget meget mærkeligt hvis hun troede det, for hun vidste godt, at jeg ikke havde andet arbejde.
Er du sikker på skat får regnet ud sådan, at jeg får dem tilbage?
Det er desværre lettere sagt end gjort. Arbejde hænger ikke på træerne og udd skal jeg ikke på lige nu, af økonomiske grunde.
Jeg har dog selv et firma, det kører bare ikke lige nu, for det er heller ikke noget man bare lige starter op og så kører derud af.
Ja skat tager 31/12 automatisk og beregner hvad du skulle ha betalt i skat ud fra alle de oplysninger de har om løn - også den her - og har man fået trukket for meget kommer der penge retur og for lidt skal man betale - i begge fald, når det sker ved træk, med rente - så du vår et lille plaster.
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER